به گزارش CNN فارسی، جو بایدن، رئیس جمهور ‌آمریکا در ‌آستانه سفر خود به اسرائیل تاکید کرد که ایالات متحده سپاه پاسداران را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج نخواهد کرد، حتی اگر مذاکرات برجام شکست بخورد. بایدن این را در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون اسرائيل و در پاسخ به این سوال گفت که «آیا آمریکا همچنان نسبت به حفظ سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی متعهد است، حتی اگر این به معنای پایان توافق هسته‌ای باشد؟»

بایدن در پاسخ به این سوال نیز که آیا آمریکا حاضر است در این رابطه از “زور” استفاده کند، پاسخ مثبت داد و گفت “اگر این آخرین راه‌حل باشد”. به گفته او «تنها چیزی که از ایران کنونی بدتر است، ایرانی با سلاح هسته‌ای است.»

جو بایدن از دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد و گفت این سیاست جمهوری اسلامی را بیش از هرزمان به سلاح هسته‌ای نزدیک‌تر کرده است و این سیاست یک “اشتباه بزرگ” بود. این پاسخ‌ها در حالی به کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل داده شد که این کشور قاطعانه با احیای توافق هسته‌ای با ایران مخالف کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه تاکید کرد که بازگشت به برجام “در حال حاضر به ایران بستگی دارد” و گفت که آمریکا می‌تواند علیه نیروی قدس اقدام کند و با ایران به یک توافق بر سر برنامه اتمی برسد.

مصاحبه با بایدن قبل از سفر او به خاورمیانه انجام شد. بایدن بعدازظهر چهارشنبه وارد اسرائیل شد. او پس از گفتگو با سیاستمداران ارشد اسرائیل و کرانه باختری، روز جمعه به عربستان سعودی سفر خواهد کرد. او در عین حال بر حمایت خود ازراه‌حل دو کشور تاکید کرد و گفت می‌داند که این راه حل در چشم‌انداز نزدیک متصور نیست، اما به نظر او “بهترین راه برای رفاه و دموکراسی برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها” است.

دیدگاهتان را بنویسید