به گزارش CNN فارسي ، مقام‌های یونان از سقوط یک هواپیمای باربری آنتونوف An-12 در روز شنبه ۲۵ تیر (۱۶ ژوئن) در منطقه‌ای خالی از سکنه در نزدیکی شهر کاوالا واقع در شمال این کشور خبر می‌دهند. این هواپیما از صربستان به پرواز درآمده بود.

بر اساس گزارش‌ها، خلبان این هواپیما از بروز مشکل در موتور خبر داده و با تغییر جهت، تقاضای فرود اضطراری در یونان کرده بود اما این هواپیما پیش از فرود اضطراری، آتش گرفت و سقوط کرد.

شماری از مردم ساکن در مناطق اطراف، از این هواپیمای آتش‌گرفته در آسمان، پیش از سقوط آن، عکس و فیلم گرفتند.

وزیر دفاع صربستان، امروز یکشنبه ۲۶ تیر (۱۷ ژوئن) اعلام کرد که تمام هشت خدمه این هواپیما، جان خود را از دست داده‌اند.

او در عین حال افزود که این هواپیما ”۱۱ تن سلاح و مین” را به بنگلادش حمل می‌کرد. برخی منابع نوشته‌اند که این هواپیما از مسیر عمان به سمت اردن در حرکت بود.

حامل ”۱۲ تن مواد سمی”

ساکنان محلی می‌گویند که تا ساعت‌ها پس از سقوط این هواپیما همچنان شعله‌های آتش و دود بسیار شدیدی از محل سقوط آن برمی‌خاست.

در همین خصوص، نهادهای مسئول یونانی در پیامکی هشدارآمیز از ساکنان مناطق اطراف محل سقوط خواستند که در خانه‌های خود باقی بمانند؛ پنجره‌ها را ببندند و تهویه هوای خانه‌ها را نیز خاموش کنند.

تلویزیون دولتی یونان در گزارشی اعلام کرد که این هواپیما ”حامل ۱۲ تن مواد سمی” بوده است. شماری از کارشناسان نیز می‌گویند که ”مواد سمی” این هواپیما می‌تواند اسلحه، مهمات و حتی باتری‌های قابل استفاده در ادوات نظامی باشد که در صورت آتش گرفتن، گازهای سمی تولید می‌کنند.

آتش‌نشانان و نیروهای امدادی بلافاصله در محل سقوط این هواپیما حضور یافتند اما با دود غیرطبیعی و شدیدی مواجه شدند.

یکی از آتش‌نشانان گفته این دود به قدری غیرقابل تحمل و تند بود که دو نفر از همکارانش بر اثر مشکلات تنفسی ناشی از آن، به بیمارستان منتقل شده‌اند.

ساکنان مناطق اطراف می‌گویند تا ساعت‌ها پس از سقوط این هواپیما، همچنان از بقایای آن صدای انفجارهای کوچک و بزرگی به گوش می‌رسید.

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که یونان، در حال اعزام نیروهای ویژه به‌خصوص نیروهای نظامی به محل سقوط این هواپیما است.

دیدگاهتان را بنویسید