به گزارش CNN فارسی بر اساس پرونده های دادگاهی که سرمایه‌گذاران تسلا از این میلیاردر به خاطر توئیت هایش شکایت کرده‌اند، یک قاضی فدرال حکم داد که توئیت های سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، درباره تأمین مالی برای خصوصی کردن شرکت، دروغ بوده است.

در این پرونده آمده است که دادگاه در اول آوریل (۱۲ فروردین) حکم داد که توئیت های ماسک در سال ۲۰۱۸ “کذب و گمراه کننده” بوده است. دادگاه “بر این باور است که او با آگاهی از نادرستی آن ها، اظهارات را بی پروا بیان کرده است.”

سرمایه گذاران سازنده خودروهای الکتریکی در پرونده ای که روز جمعه ارسال شد، از ادوارد چن، قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده خواستند تا کارآفرین مشهور را از “کمپین های عمومی به دلیل ارائه روایتی متناقض و نادرست” در قالب توئیت های سال ۲۰۱۸ وی، مسدود کند.

ماسک روز پنج‌شنبه ادعا کرد که بودجه برای خصوصی کردن تسلا در سال ۲۰۱۸ تضمین شده است. او با ناظران اوراق بهادار ایالات متحده در مورد آنچه که آژانس تشخیص داد شاید نادرست باشد، پرداخت جریمه‌ها و موافقت وکیل برای تأیید برخی از توئیت های او قبل از ارسال آن ها، توافق کرده بود.

این مسائل در معرض محاکمه هیئت منصفه در ماه می (اردیبهشت) قرار خواهد گرفت که در آن سرمایه گذاران به دنبال خسارت به دلیل توئیت ها هستند. در این پرونده آمده است که ماسک از شهرت خود برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی به نفع خود استفاده کرده است که در حال حاضر در دادگاه شکست خورده به حساب می آید.

در این بیانیه آمده است که آخرین اظهارات ماسک خطر سردرگمی اعضای هیئت منصفه بالقوه و پیش داوری تصمیم هیئت منصفه در مورد میزان خسارت ماسک را به همراه دارد. ماسک در تلاش است تا توافق خود با SEC را باطل کند و آژانس را متهم کند به آزار و اذیت وی با تحقیقات بی موردی که انجام می دهد.

الکس اسپیرو، وکیل ماسک و تسلا، روز شنبه دوباره تاکید کرد که این درست است که ماسک در نظر داشت تسلا را در سال ۲۰۱۸ خصوصی کند و برای این حرکت بودجه مالی داشته است. او گفت: “تنها چیزی که نیم دهه بعد باقی مانده است این است که وکلای شاکیان متضرر تلاش می کنند پولی به دست آورند و دیگران تلاش می کنند جلوی آشکار شدن این حقیقت را بگیرند که همه اینها به ضرر آزادی بیان است.

دیدگاهتان را بنویسید