به گزارش CNN فارسی، یائیر لاپید گفت: «رویاپردازان شاهد تحقق رویا هستند.»_ اسرائیل

 

او همچنین گفت: «من امروز اینجا هستم تا درس‌هایی را که تاریخ به ما می‌دهد و مسئولیت بزرگی را که بر دوش ما گذاشته شده، یادآوری کنم تا برای ساختن جامعه با مدارا رفتار کنیم. ما باید گامی شجاعانه برای ساختن پلی از صلح واقعی برای نسل‌های آینده برداریم.»

 

عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، همراه تیمی از مقام‌های اماراتی به اسرائیل سفر کرده و چند روز در این کشور خواهد ماند.

 

قرار است مذاکراتی بین هیات‌های دو کشور برگزار شود.

 

بن زاید روز پنج‌شنبه ۲۴ شهریور برای اولین بار از مرکز یادبود هولوکاست «ید وشم» بازدید کرد.

همزمان با این سفر، تام نایدس، سفیر آمریکا در اسرائیل، در مصاحبه با رادیوی ملی این کشور وعده داد که کشورهای بیشتری به پیمان‌ ابراهیم بپیوندند.

 

او گفت که آمریکا همزمان رابطه خود را با کشورهایی که به پیمان‌ ابراهیم پیوسته‌اند، گسترش خواهد داد و عمیق‌تر خواهد کرد.

 

در روزهای اخیر جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا، گفته بود دولت بایدن موفق نشده پیمان‌ ابراهیم را گسترش دهد.

 

کوشنر در نشستی برای بزرگداشت این پیمان‌ اعلام کرد زمان خروج ترامپ از کاخ سفید، مذاکراتی پیشرفته با شش کشور عربی-اسلامی دیگر برای پیوستن به پیمان‌ ابراهیم در جریان بود اما دولت جو بایدن از این فرصت استفاده نکرد.

 

بحرین، امارات متحده عربی و چند کشور عربی و آفریقایی، دو سال پیش و در دوره ریاست جمهوری ترامپ در چارچوب پیمان ابراهیم، روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کردند.

 

عربستان سعودی پیشتر حمایت خود را از توافق عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل اعلام کرده است اما ریاض هنوز رسما با اسرائیل رابطه دیپلماتیک ندارد.

 

همزمان با سفر بایدن به خاورمیانه اما عربستان سعودی حریم هوایی خود را به روی همه پروازهای تجاری به مبدا و مقصد اسرائیل باز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید