به گزارش CNN فارسی،بدنساز ایرانی که در چند سال اخیر با نام “هالک ایرانی” در فضای مجازی طرفداران زیادی پیدا کرده برای اولین بار با مارتین فورد، حریف انگلیسی خود در دوبی رو در رو شد.

غریبی در این رویارویی با یک ضربه دست رقیب انگلیسی‌اش نقش بر زمین شد تا این موضوع به سوژه طنزی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود و بسیاری از او بخواهند از حضور در مسابقات لندن انصراف دهد.

این چهره جنجالی فضای مجازی، پس از این اتفاقات ضمن ابراز تاسف و شرمندگی خطاب به هوادارانش در توضیح این اتفاق در صفحه اینستاگرامش گفت: «به من گفته بودند فقط یک دقیقه روبروی هم قرار می‌گیرید و هیچ حرکت اضافه‌ای نباید اتفاق بیفتد اما وقتی مقابل هم قرار گرفتیم مارتین فورد با حرکتی ناجوانمردانه، غیر ورزشی و قطعاً غیر قانونی من را هل داد. این اتفاق باعث شد که روحیه بسیار ضعیفی پیدا کنم اما قول می‌دهم که این حرکت را جبران کنم. برای من یک بازی طراحی کرده بودند و بدون اینکه بدانم من را داخل آن بازی کردند.»

انتشار ویدیوی این رویارویی در فضای مجازی واکنش چند چهره مطرح ورزش‌های رزمی ایرانی را نیز در پی داشت. هادی چوپان، از قهرمانان مستر المپیا و بدنسازی ایران در اینستاگرامش از اقدام سجاد غریبی برای مبارزه با مارتین فورد به صورت تلویحی دفاع کرد و گفت، اگرچه سجاد غریبی را نمی‌شناسد اما از اینکه این ویدیو دستمایه طنز کاربران فضای مجازی شده دلخور است و به نوبه خود برای او در دیدار اصلی‌اش با فورد آرزوی موفقیت می‌کند.

موفقیت “پسر ایرانی” و “آبروی همه ما”

محمدعلی بیات، بوکسور حرفه‌ای ایرانی نیز که سال‌هاست در دوبی اقامت دارد و در مبارزات حرفه‌ای بوکس شرکت می‌کند در گفتگو با سایت “ورزش ۳” گفته است، سیستم برگزاری مسابقاتی که غریبی قرار است در آن مقابل فورد قرار بگیرد، بر پایه چیزهای دیگری است، نه ورزش. افرادی که در این مسابقات شرکت می‌کنند برایشان معروف شدن در فضای مجازی و صد البته مسائل مالی که از این مبارزه به جیب می‌زنند، اهمیت بیشتری دارد: «بعضی‌ها می‌توانند برای معروف شدن تحقیر شوند و مطمئن باشید همین آقا (سجاد غریبی) تا بعد از مسابقه‌اش با فورد بیش از یک میلیون فالوئر خواهد داشت و از طریق اینستاگرام و تبلیغات درآمدزایی خواهد کرد.»

بیات گفته است که با این حال برای تماشای مسابقه و حمایت از او به دلیل آنکه در آن زمان در انگلیس خواهد بود، به سالن می‌رود: «من از ته دلم دوست دارم که این پسر ایرانی در مبارزه‌اش برنده شود چون اگر ببازد و اتفاقات چند روز پیش روی رینگ هم تکرار شود، آبروی همه ما می‌رود. امیدوارم در همین مدت یک ماهه که برای مبارزه دارد با یک مربی حرفه‌ای کار کند و کمی از تکنیک‌های رزمی یاد بگیرد.»

بیات در این باره که چرا باختن یک “پسر ایرانی” باعث آبروریزی دیگران می شود، توضیحی نداده است.

سجاد غریبی ورزشکار رشته پاورلیفتینگ است و به بوکس علاقه دارد. او قرار است در روز سیزدهم فرودین ماه ۱۴۰۱ در لندن در یک مسابقه بوکس در مقابل مارتین فورد قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید