به گزارش CNN فارسي ، سخنگوی حکومت طالبان روز چهارشنبه، ۱۵ تیرماه، پیام رهبر این گروه به مناسبت عید قربان را منتشر کرد که در آن به «مناسبات حسنه و قوی» با تمام دنیا از جمله ایالات متحده ابراز تمایل شده است.

ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان، در پیام رسمی خود به مناسبت این عید مذهبی تاکید کرده است: «ما به شمول امریکا با تمام جهان در چوکات تعامل و تعهدات متقابل مناسبات دیپلوماتیک، اقتصادی و سیاسی حسنه و قوی می‌خواهیم و آنرا به خیر تمام جهت‌ها می‌دانیم.»

او همچنین به همسایگان افغانستان اطمینان داده است که «افغانستان به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که با استفاده از خاک ما تهدید را به امنیت سایر کشورها متوجه سازد. همچنان از سایر کشورها می‌خواهیم که در امور داخلی ما هیچگونه مداخله ننمایند».

گروه تندروی طالبان در مردادماه سال گذشته پس از ۲۰ سال بار دیگر در کابل قدرت را به دست گرفت. در پی این رخداد که جهانیان را غافلگیر کرد، رهبران این گروه ادعا کردند که در این سال‌ها دچار تحول شده‌اند.

با این حال حکومت طالبان بر خلاف وعده‌های اولیه خود پس از تصرف کابل، در ماه‌های اخیر فشار را به‌ویژه بر زنان و دختران تشدید کرده است. اکثر زنان از حق کار و دختران بزرگ‌تر حتی از تحصیل محروم شده‌اند، نکاتی که در پیام رهبر طالبان به آنها اشاره نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید