جهان سالهاست که به دنبال خودروهای کاملاً اتوماتیک و بدون نیاز به راننده است. همانطورکه میدانیم چین همیشه مایل است در صدر جدول هر کاری قرار بگیرد, در این زمینه نیز یک شرکت در چین به واقعیت ساخت این اتوموبیل های رباتی بسیار نزدیک تر از همیشه شده است که در این خبر به جزییات آن میپردازیم.

روز پنجشنبه ی گذشته ، شرکتAutoX ، یک استارتاپ با پشتوانه ی شرکت رسمی Alibaba (BABA) ، اعلام کرد که روباتاکسی (تاکسی رباتی) کاملاً بدون راننده ای را در جاده های عمومی در شهر شنژن به حرکت انداخته است. این شرکت اعلام کرد که اولین شرکتی محسوب می شود که در چین این ربات ها را به مرحله ی اجرا رسانده است و به گفته ی خودش, یک نقطه عطف مهم در صنعت جهان و چین را به ثبت رسانده است.

پیش از این ، شرکت هایی که از وسایل نقلیه ی خود ران در جاده های عمومی کشور استفاده می کردند ، با قوانین شدید محدود شده بودند و این امر آنها را ملزم به داشتن یک راننده در داخل کابین ماشین می کرد تا بر فرض وقوع حادثه ای آن ها بتوانند صدمات را به حداقل برسانند یا بهتر است بگوییم با گرفتن کنترل این وسایل نقلیه ی اتوماتیک مانع وقوع اتفاقات ناگوار بشوند.

اما این بار قضیه متفاوت است. در شهر شنژن واقع در کشور چین ،شرکت AutoX راننده های پشتیبان یا هر اپراتور از راه دوری را برای ۲۵ تاکسی این شرکت به طور کامل حذف کرده است. همچنین دولت محدودیتی برای فعالیت های تاکسی رانی شرکت AutoX در شهر تعیین نکرده است ، اگرچه این شرکت گفته است که آنها بر منطقه ی مرکزی شهر تمرکز کرده اند و روبات تاکسی ها تنها در این مناطق در حال فعالیت هستند.

این شرکت, ویدئویی از مینی ون خود که بدون راننده در منطقه ی مرکزی شهر حرکت می کند ، منتشر کرد.

این ویدیو مسافرانی را نشان می دهد که سوار روبات تاکسی ها میشوند و به راحتی از خدمات این به اصطلاح روباتاکسی ها لذت می برند.

 

دیدگاهتان را بنویسید