به گزاش CNN فارسی، تیم ملی فوتبال ایران در نهمین دیدار خود در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه A در قاره آسیا، روز پنجشنبه ۲۴ مارس (۴ فروردین) در استادیوم جام جهانی سئول به دیدار ملی‌پوشان کره‌جنوبی می‌رود. با وجود اینکه صعود این دو تیم به جام جهانی قطعی شده است، این دیدار برای کسب مقام صدرنشینی در گروه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تیم ملی ایران در حال حاضر با ۲۲ امتیاز و ۲ امتیاز بیشتر از کره‌جنوبی، صدرنشین گروه است. کره‌ای‌‌ها به این ترتیب می‌توانند با پیروزی مقابل “یوزپلنگ‌های ایران” پیشتاز جدول شوند و از این طریق در چارچوب قرعه‌‌کشی گروه‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در “گلدان مناسب‌تری” قرار بگیرند.

بر اساس تصمیم مقامات فوتبال کره‌جنوبی و فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، رویارویی ملی‌پوشان کره‌جنوبی و ایران در استادیوم جام جهانی سئول با حضور ۶۵ هزار تماشاگر برگزار می‌شود. در حالی که مقامات فوتبال ایران به خاطر افزایش میزان شیوع ویروس کرونا در کره‌جنوبی به این تصمیم اعتراض کرده‌اند، حضور این تعداد تماشاگر قطعی شده است.

حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال ایران که به علت ابتلا به ویروس کرونا از کاروان تیم ملی در کره جنوبی جدا شده و در سفارت ایران در سئول در قرنطینه بسر می‌برد، در این‌باره اشاره می‌کند: «کرونا روز به روز بیشتر می شود. در استادیوم سئول برای ۶۵ هزار تماشاگر بلیت فروشی کرد‌ه‌اند. ما هم از طریق بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال با مسئولان نامه نگاری کردیم اما ترتیب اثر ندادند و گفتند بازی با تماشاگر است.»

تست مثبت کرونا

تست کرونای چهار بازیکن تیم ملی کره جنوبی مثبت اعلام شده است.  پایک سئونگ هو، جئونگ وو یئونگ، کیم جین کئو و نا سانگ هو به این خاطر از حضور در دیدار مقابل تیم ملی ایران باز خواهند ماند.

در تیم ملی فوتبال ایران نیز مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و نمی‌توانند ملی‌پوشان ایران را در این بازی همراهی کنند. سعید عزت‌اللهی و صادق محرمی، دو بازیکن اصلی دیگر در تیم ملی ایران، نیز به دلیل محرومیت جزو فهرست بازیکنان این تیم در سئول نیستند.

دیدار ایران مقابل لبنان در مشهد

تیم ملی فوتبال ایران پنج روز پس از دیدار مقابل کره‌جنوبی، در مشهد میزبان ملی‌پوشان لبنان در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی در گروه A در آسیا است. حمید استیلی، درباره شرایط این بازی می‌گوید: «هنوز مشخص نیست که دیدار خانگی مقابل لبنان با تماشاگر است یا نه. ما بعد از بازی با کره‌جنوبی، به طور مستقیم وارد مشهد می‌شویم.»

با توجه به لیست ۲۸ نفره بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی، دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، از گزینه‌های فراوانی برای جایگزینی مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی و صادق محرمی برخوردار است.

علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، سید حسین حسینی، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی فر، فرشاد فرجی، مجید حسینی، عارف غلامی، امید نورافکن، میلاد محمدی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی مهدی‌پور، میلاد سرلک، سامان قدوس، احمد نوراللهی، امیرحسین حسین‌زاده، احسان حاج صفی، وحید امیری، مهدی ترابی، اللهیار صیادمنش، مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی و صادق محرمی، ۲۸ بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در دو بازی مقابل کره‌جنوبی و لبنان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید