انتظار می رود دولت بایدن در پی ادامه ی سرکوب رژیم الکساندر لوکاشنکو از تحریم های جدید بلاروس و فرمان اجرایی جدیدی رونمایی کند.

یک منبع در کنگره به خبرگزاریCNN  گفته است که انتظار می رود این اقدامات روز دوشنبه ی همین هفته اعلام شود ،این اتفاق به مناسبت یک سالگی انتخابات این کشور در شرق اروپا ، که جامعه ی بین المللی آن را تقلبی بیش نمی داند, قرار است رخ دهد.

هنوز مشخص نیست که تحریم های جدید چه چیزی را هدف قرار خواهد داد ، اما رهبر مخالفان بلاروس ، خانم سویاتلانا سیخانوسکایا ، در یک جلسه ی توجیهی با خبرنگاران در واشنگتن ، بیان کرد که طی دیدارهای ماه گذشته ی خود در واشنگتن ، وی به دولت بایدن لیست خاصی از اهدافی که او مایل است تحریم شود را ارایه نموده.

تسیخانوسکایا به خبرنگاران گفت که این لیست شامل شرکت هایی می باشد که تحت انحصار رژیم لوکاشنکو و همراهانش هستند ، از جمله: شرکت پتاس بلاروسکالی و همچنین شرکت های نفت ، چوب و فولاد.

این سیاستمدار مخالف بلاروس, از دولت خواست تا تحریم های شدیدتری را وضع کند چراکه به اعتقاد وی تحریم های گذشته را بیشتر میتوان تحریم های ساده و اخلاقی دانست با وجود اینکه بلاروس تحریم های جدی تری نیاز دارد.

در پی این اقدامات لازمه , تسیخانوسکایا با جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه و همچنین جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی و نمایندگان کنگره در زمان حضورش در پایتخت ایالات متحده دیدار کرد.

در همین حین, سناتور دموکرات ژان شاهین,  از نیوهمپشایر و سناتور جمهوری خواه , راجر ویکر از می سی سی پی در روز جمعه از راه اندازی گروه آزادی در بلاروس خبر دادند که قصد این گروه فشار آوردن برای دموکراسی در بلاروس ، از جمله انتخابات آزاد و عادلانه خواهد بود ؛ برای رسانه های آزاد و حمایت از بیانیه های مطبوعاتی نیز روزنامه نگارانی از کشورهای همسایه مانند لیتوانی و لهستان گرد هم خواهند آمد تا برای کمک به مردم بلاروس تلاش کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید