به گزارش CNN فارسی کریستیانو رونالدو، ابر‌ستاره پرتغالی فوتبال جهان، موفق شد برای‌ شصتمین بار در دوران فوتبالی خود در سطح باشگاهی «هت‌تریک» کند.

دارنده پنج توپ طلای فوتبال جهان با به ثمر رساندن سه گل، نقش مهمی را در جریان پیروزی ۳ بر دو منچستریونایتد مقابل نوریچ سیتی ایفا کرد تا امید‌های کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا توسط شیاطین سرخ زنده بماند.

رونالدو، فوق‌ستازه ۳۷ ساله منچستریونایتد و آقای گل فوتبال جهان با ۱۱۵ گل، تاکنون با به‌ثمر رساندن ۱۰ هت‌تریک برای تیم ملی‌ پرتغال، رکورددار هت‌تریک‌ در تاریخ دیدارهای ملی به حساب می‌آید.

رونالدو پس از درخشش مقابل نوریچ در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «از این پیروزی و بازگشت ما به مسیر لیگ برتر بسیار خوشحالم. همان‌طور که قبلاً گفتم، دستاوردهای فردی فقط زمانی ارزش دارد که به ما کمک کند به اهداف خود به‌عنوان یک تیم برسیم و شصتمین هت‌تریک در دوران حرفه‌ای من بسیار مهم‌تر است زیرا سه امتیاز را برای ما به ارمغان آورد. آفرین، بچه‌ها، تلاش فوق العاده‌ای از طرف همه. ما تسلیم نمی‌شویم، تا آخر می‌جنگیم.»

او با هت‌تریک به‌یادماندنی ماه گذشته خود مقابل تاتنهام به رکورد پنجاه‌و‌نهمین هت‌تریک دوران حرفه‌ای‌اش رسیده بود و عصر شنبه، ۱۶ آوریل نیز با به‌ثمر رساندن سه گل فو‌ق‌العاده برابر نوریچ سیتی رکورد خود را به عدد دست‌نیافتنی ۶۰ افزایش داد.

رونالدو پس از سال ۲۰۰۸، در این فصل نیز موفق به ثبت دو هت‌تریک‌ دیگر شد تا به این ترتیب سومین هت‌تریک خود در منچستریونایتد را به ثبت برساند.

پیش از این، کریستیانو رونالدو سه مرتبه در یوونتوس، ۴۴ بار با پیراهن رئال مادرید و ۱۰ مرتبه در رده ملی به‌همراه تیم ملی پرتغال هت‌تریک کرده است.

رونالدو با سه گل خود برابر نوریچ، به اولین بازیکن ۳۶ سال یا بیشتر تاریخ لیگ برتر انگلستان تبدیل شد که در یک فصل از مرز ۱۵ گل زده عبور می‌کند.

رونالدو همچنین برای شانزدهمین فصل متوالی به آمار +۲۰ گل رسید.

او نخستین و تنها فوتبالیستی است که به چنین آماری دست پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید