به گزارش CNN فارسی ، نجلا باسم عبدالله در جنگ بزرگ شد. مشاهده منظم اجساد و خاطرات تیراندازی دوستش در کنار او هنگام رفتن به مدرسه ، دوران کودکی او را لکه دار کرد.

صدای خنده کودکان با موسیقی متن بی وقفه بمب های منفجر شده جایگزین شد و او با ترس از دست دادن خانواده اش زندگی کرد.

بنابراین وقتی عبدالله ، که اکنون در آتلانتا ، جورجیا زندگی می کند ، شنید که “شش روز در فلوجه” ، یک بازی ویدئویی تیرانداز اول شخص در جریان خونین ترین نبرد جنگ عراق ، در آستانه انتشار است ، وحشت کرد.

عبدالله ، ۲۸ ساله ، به CNN گفت: “من از این بدم می آید که وقتی افرادی مانند من از عواقب این جنگ رنج می برند ، برای شرکت هایی منفعتی خواهد داشت و باید مردم را برای سرگرمی تماشا کنم که به خانه ها در بازی ویدیویی هجوم میبرند.” “من فقط نمی توانم این حجم از فعالیت غیر انسانی را درک کنم.”
اکران قریب الوقوع “شش روز در فلوجه” برای عبدالله و دیگر بازماندگان جنگ عراق تهدیدی برای بازگشایی زخم های قدیمی و بی اهمیت جلوه دادن درد آنها است.

آنها می خواهند انتشار این بازی تعطیل شود.
اما سازندگان بازی های ویدئویی می گویند این موضوع به شدت اشتباه گرفته شده است و آنها فقط از گیم پلی – شیوه تعامل بازیکنان با یک بازی ویدیویی – برای آموزش تاریخ استفاده می کنند.

بخشی مستند و بخشی بازی ویدئویی ، “شش روز در فلوجه” از گیم پلی برای بازگو کردن تاریخ و بازسازی داستانهای واقعی از نبرد دوم فلوجه استفاده می کند. در این حمله با نام عملیات خشم شبح ، تفنگداران دریایی ایالات متحده نیروی مشترکی از نیروهای آمریکایی ، انگلیسی و عراقی را وارد شهر باستانی کردند.

این نبرد از ۷ نوامبر تا ۲۳ دسامبر ۲۰۰۴ به طول انجامید و به گفته ارتش ایالات متحده ، از زمان هوآ ویتنام ، هنگامی که درگیری شدید بین نیروهای آمریکایی و سربازان ویتنام شمالی منجر به کشته شدن شد ، به عنوان سخت ترین نبرد شهری ایالات متحده تلقی می شود.
ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید