با گذشت مدت کوتاهی از روی کار امدن دولت ابراهیم رئیسی در ایران تاکتیک تیم خارجه این دولت و در راس آن حسین امیرعبداللهیان همانگونه که پیش بینی میشد مشخص شد . فریب جامعه جهانی و بازی با کلمات.

همانگونه که در ایران این تاکتیک جمهوری اسلامی کاملا برای مردم آشنا می باشد و دولت با معطل کردن و خسته کردن مردم در موارد مختلف برنامه های خود را اجرایی میکند ، اینبار همین تاکتیک برای موضوع برجام در برابر جامعه جهانی توسط ایران در پیش گرفته شده است. کاملا مطابق دوران محمد احمدی نژاد و تیم مذا

کرات هسته ای جلیلی.

به گزارش CNN فارسی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با صدا و سیما تاکید کرد که این کشور “اراده بازگشت” به مذاکرات را دارد اما “مذاکره‌ای جدی و تأمین‌کننده حقوق و منافع ملت ایران”.

امیرعبداللهیان بدون نام بردن از کشور خاصی گفت: «برخی در ملاقات‌ها دوست دارند مدام بگویند اینکه شما می‌گویید به زودی این “به زودی” یعنی چند روز، چند هفته، چند ماه؟… به زودی یعنی به محض کامل شدن بررسی‌های ما، این اقدام را انجام خواهیم داد.»

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا پیشتر گفته بود: «نمی‌دانیم “خیلی زود” ایران دقیقا به چه معناست.»

وزیر خارجه جمهوری اسلامی به “بدعهدی” اروپا در موضوع اینستکس (کانال مالی اروپا برای ایران در زمان تحریم‌های آمریکا) اشاره کرد و اینکه اروپایی‌ها هم آن زمان مدام وعده “به زودی این کانال راه‌اندازی می‌شود” را می‌دادند.

او در  ادامه تصریح کرد: «تفاوت بین به زودی ایرانی و به زودی غربی خیلی زیاد است. به زودی از نظر ما یعنی واقعا در اولین فرصتی که بررسی‌هایمان تکمیل شود. مهم این است که ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی و تأمین کننده حقوق و منافع ملت ایران.»

مذاکرات وین به منظور بازگشت به برجام در شش دوره برگزار شد و در ماه ژوئن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران بدون رسیدن به نتیجه مشخصی متوقف شد.

دیدگاهتان را بنویسید