به گزارش CNN فارسی ، بر اساس یک سوگند نامه برای حکم بازرسی مجموعه فیلم که توسط کلانتر شهرستان سانتافه و توسط KOAT وابسته به CNN به دست آمده است، اظهارات “اسلحه سرد” به این معنی بود که نشان دهد این سلاح دارای گلوله واقعی نیست.
بر اساس سوگندنامه، دستیار کارگردان، دیوید هالز، یکی از سه اسلحه را که توسط یک زره پوش در یک گاری نصب شده بود، به بالدوین تحویل داد.
در این سوگند نامه آمده است که هال نمی‌دانست که گلوله‌های واقعی در تفنگ وجود دارد.

اما وقتی بازیگر با اسلحه شلیک کرد ، یک گلوله واقغی به سینه هاچینز ۴۲ ساله اصابت کرد و سوزا ۴۸ ساله را مجروح کرد. در سوگند نامه آمده است که هاچینز پس از انتقال هوایی در بیمارستان مرده است.
یک کارشناس تسلیحات روز جمعه به سی‌ان‌ان گفت: «اسلحه‌ های سرد» قرار نیست پر شوند، به ویژه در هنگام تمرین.
برایان کارپنتر، استاد زره پوش و اسلحه در صنعت فیلم، به سی ان ان گفت: “شما باید مطمئن شوید که اسلحه واقعا سرد است، به این معنی که نباید هیچ گلوله ای در آن وجود داشته باشد. و به خصوص اگر این یک تمرین باشد.”

کارپنتر اضافه کرد که اگرچه برای برخی از بازیگران قابل قبول است که بخواهند در طول تمرین احساس یک سلاح را داشته باشند، مهم است که اطمینان حاصل شود که اسلحه‌ها با هیچ تیری پر نمی‌شوند. وی خاطرنشان کرد که اسلحه‌ها در مجموعه‌ها باید توسط دو نفر به صورت “سرد” تایید شود تا از چنین حوادث غم انگیزی جلوگیری شود.
علیرغم اقدامات ایمنی، حوادث مرگباری در تولید فیلمی رخ داده است.
در حین فیلمبرداری فیلم «کلاغ» در سال ۱۹۹۳، بازیگر براندون لی، پسر بروس لی، در یک حادثه تیراندازی با اسلحه جان خود را از دست داد.

حتی مهمات خالی نیز اگر از فاصله نزدیک شلیک شود می تواند کشنده باشد. در سال ۱۹۸۴، جان-اریک هکسوم بازیگر سر صحنه فیلم «Cover Up: Golden Opportunity» مشغول بازی با اسلحه بود و پس از گذاشتن اسلحه روی سر و کشیدن ماشه جان خود را از دست داد.
جوزف فیشر، استاد پروپاقرص، روز جمعه به سی‌ان‌ان گفت که حتی زمانی که هیچ گلوله‌ای در یک تفنگ سرپایی وجود ندارد، همچنان پرتابه‌هایی از جمله پودر تفنگ و گاز وجود دارد که می‌تواند در محدوده‌ای خاص خطرناک باشد.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید