به گزارش CNN فارسی این خبرگزاری نوشته است که سخنان آقای زالی «ولنگاری کلامی» بوده و «شائبه خرابکاری و ضدامنیتی» داشته و دادگاه باید او را در «محکمه پاسخگو کند».

روز ۲۰ مرداد، علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران اذعان کرد که او و دیگر مسئولان آمار حقیقی جان‌باختگان کرونا در کشور را در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار نداده و در این زمینه «پنهان‌کاری» کرده‌اند و از کارشناسان این سازمان خواسته‌اند که «در رسانه‌ها از نظام سلامت ایران تعریف کنند».

به گفته آقای زالی مسئولان حکومت ایران چون فکر می‌کردند واکسن گران است، از خرید و واردات آن خودداری کردند.

این مسئول وزارت بهداشت همچنین با انتقاد از رویکرد ایران در مواجهه با کمک‌های خارجی، گفته بود: «در حالی‌که اطلاعات چندانی دربارهٔ ویروس نداشتیم، کمک‌های جهانی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه برگرداندیم و از مشاوره‌های بین‌المللی استفاده نکردیم».

سخنان آقای زالی با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد و او در اظهارنظری دیگر گفت سخنانش در یک جمع خصوصی بوده و به صورت تقطیع شده منتشر شده است.

ایران در حال حاضر درگیر موج پنجم بحران کرونا است و بسیاری از شهروندان، روند کُند واکسیناسیون در کشور و اقدام دیرهنگام دولت برای خرید واکسن را به عنوان عامل بحران اخیر می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید