به گزارش CNN فارسي ، علی خامنه‌ای دو روز پس از آنکه کارگران را به حمایت از برنامه‌های دولت رئیسی فرا خواند، به معلمان گفت منتظر تحقق وعده‌های وزارت آموزش و پرورش نمانند و با «خیرخواهی و دلسوزی» به کار خود ادامه دهند.

خامنه‌ای این درخواست را روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در دیدار با گروهی از معلمان مطرح کرد و گفت «انتظارات زیادی از وزارت آموزش‌وپرورش» وجود دارد که معلمان نباید منتظر تحقق آنها باشند.

او از معلمان خواست «با ابتکارهای شخصی، برنامه‌های تربیتی دانش‌آموزان را پیش ببرند.»

رهبر جمهوری اسلامی گفت با وجود «مشکلاتِ امکانات دولتی»، بهتر است «به مسائل معیشتی، بیمه، بازنشستگی و درمان معلمان توجه ویژه شود».

این اظهارات تمام آن‌چیزی بود که خامنه‌ای در این دیدار درباره مشکلات روز افزون جامعه معلمان مطرح کرد و خیلی گذرا از آن گذشت.

خامنه‌ای روز ۱۹ اردیبهشت هم در دیدار با کارگران، درباره برخی مشکلات و خواسته‌های آنها سخن گفت و از آنها خواست از برنامه‌های دولت رئیسی حمایت کنند.

او در این دیدار تلاش بسیاری کرد نشان دهد کارگران با وجود اعتراض‌ها، همچنان «حامی» جمهوری اسلامی هستند و مقابل برنامه‌های «استکبار» ایستاده‌اند.

کارگران و معلمان هم‌‌چون بسیاری دیگر از مردم ایران در رنج اقتصادی هستند و تمام اعتصاب‌ها و اعتراض‌ها و تجمعات آنها تاکنون نتوانسته بخش قابل توجهی از مشکلاتشان را بر طرف کنند.

تشکل‌های فعال در این دو صنف از فعال‌ترین جریان‌های اعتراضی در ایران طی سال‌های اخیر بوده‌اند که نیرو‌های امنیتی با بسیاری از رهبران آنها برخورد کرده‌اند.

رسانه‌های سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات هم در روز‌های اخیر اتهامات جدیدی علیه «کانون صنفی معلمان» مطرح کرد‌ه‌اند.

علی‌اکبر باغبانی، رسول بداقی، محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی چهار عضو «کانون صنفی معلمان‌» هستند که گفته می‌شود با پرونده‌سازی و زمینه‌چینی نهاد‌های امنیتی در دهم اردیبهشت بازداشت شده‌اند.

برخی اکانت‌های نزدیک به سپاه پاسداران در توییتر بی‌انکه نامی از این چهار نفر ببرند، مدعی شده‌اند آنها «از عوامل میدانی» اعضای سازمان مجاهدین خلق هستند.

این اکانت‌ها نوشته‌اند این افراد «در یکی از خانه‌های تیمی متعلق به یک سفارتخانه خارجی و حین جلسه تیمی بازداشت شده‌اند».

وزارت اطلاعات هم روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد دو فرد اروپایی را به اتهام تلاش برای «آشوب، بی‌نظمی اجتماعی و بی‌ثبات‌سازی جامعه» بازداشت کرده است.

در این اطلاعیه ادعا شده این دو نفر ماموریت داشتند «بر مشکلات و مطالبات اقشار جامعه اشراف» یافته و جامعه را با «موج سهمگین تخریب، شرارت و ناامنی» مواجه کنند.

بازداشت این چهار عضو «کانون صنفی معلمان» و طرح برخی ادعاها علیه آنها پس از آن صورت می‌گیرد که این کانون در فراخوانی از معلمان خواست در تجمع‌ سراسری روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت شرکت کنند.

معلمان از مدت‌های پیش در اعتراض به آیین‌نامه ناقص رتبه‌بندی، اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها و همچنین سرکوب مستمر فعالان صنفی در شهر‌های مختلف ایران تجمع می‌کنند.

فراموش شدن ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، فقدان آموزش رایگان و بی‌توجهی به اصل ۳۰ قانون اساسی، پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت سال ۱۴۰۰، استخدام نشدن معلمان خرید خدمات آموزشی و ظلم مضاعف به نیروهای خدماتی درون مدرسه و به تاراج بردن سرمایه فرهنگیان در صندوق ذخیره از دیگر مواردی است که بارها در تجمعات اعتراضی معلمان به آنها اشاره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید