به گزارش CNN فارسی طبق اعلام رسمی فدراسیون فوتبال ایران، قرار بود مسابقه تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق روز پنجشنبه ۷ بهمن در ورزشگاه آزادی با حضور ۱۰ هزار تماشاگر از جمله ۲ هزار زن برگزار شود.
برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که اختلال در سایت فروش بلیت برای زنان عمدی بوده است. تعمد در از کار انداختن این سایت نشان می‌دهد که تماشاگران زن را از پیش گزینش کرده بودند و اصولا قصد فروش بلیت نداشتند.

بنا بر اعلام رسمی فدراسیون فوتبال ایران، قرار بود مسابقه تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق روز پنج‌شنبه در دیدار برگشت انتخابی جام جهانی در ورزشگاه آزادی با حضور ۱۰ هزار تماشاگر از جمله ۲ هزار زن برگزار شود.

با مطرح شدن اعتراض زنان ایران برای دستیابی به حق ورود به ورزشگاه‌ها در عرصه جهانی، مقامات جمهوری اسلامی مجبور شده‌اند برای جلوگیری از محرومیت‌های جهانی، به شکل محدود و کنترل‌شده امکان ورود زنان به ورزشگاه را فراهم کنند.

ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز نیز با انتشار عکسی از حضور زنان در یک ورزشگاه سال‌ها پیش از استقرار جمهوری اسلامی، نوشت: «۵۳ سال پیش. ورزشگاه امجدیه. فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا. استقبال بی‌سابقه زنان از فوتبال. روزنامه اطلاعات نوشته بود: زنان حتی با چادر و بچه به بغل از تماشای مسابقه صرف‌نظر نکردند. در آن روز ایران، اسرائیل را برد و قهرمان شد.»

خبرنگاران زن که برای گزارش بازی ایران-عراق به ورزشگاه آزادی رفتند، نیز از چند رسانه گزینش شدند و فرصت حضور برای همه خبرنگاران زن فراهم نبود. پیش از این هم در چند مسابقه از لیگ برتر، خبرنگاران ورزشی زن را به ورزشگاه آزادی دعوت کرده بودند. این نیز بخشی از نمایش حضور زنان در ورزشگاه آزادی است.

روز چهارشنبه رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی «به‌شدت» با حضور زنان در ورزشگاه مخالفت کرده و طرح این موضوع در دولت رئیسی را «موجب شگفتی بدنه انقلابی» جامعه دانسته بود.

حق ورود به استادیوم، به عنوان یکی از مظاهر سهم‌خواهی زنان از فضای عمومی شهری، از مطالباتی است که زنان ایرانی از چند دهه پیش تاکنون برای آن مبارزه کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید