به گزارش CNN فارسی نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان سرانجام سکوت خود در مورد وضعیت واکسن کرونای خود را شکست و در مصاحبه‌ای اختصاصی با بی‌بی‌سی گفت ترجیح می‌دهد مسابقات اوپن فرانسه و ویمبلدون را از دست بدهد تا اینکه مجبور باشد، واکسن کرونا بزند.

او گفت که هرگز مخالف واکسیناسیون و طرفدار جنبش ضد واکسن نبوده است، اما از حق انتخاب فردی پشتیبانی می‌کند.

این تنیس‌باز صربستانی گفت که امیدوار است مقررات و محدودیت‌های مرتبط با کرونا در مسابقات بین‌المللی تنیس تسهیل شوند.

در این مصاحبه از آقای جوکوویچ در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت در مسابقاتی مانند ویمبلدون و اوپن فرانسه را به خاطر موضعش در مورد واکسن قربانی می‌کند یا نه، گفت “بله، این بهایی است که من حاضرم بپردازم”.

قهرمان ۲۰ گرند اسلم تنیس، ماه گذشته به دلیل عدم رعایت قوانین مرتبط با کرونا از استرالیا اخراج شد و نتوانست در اولین گرند اسلم فصل تنیس جهان شرکت کند. او با استفاده از معافیت پزشکی وارد استرالیا شده بود.

نواک جوکوویچ با ۹ قهرمانی در اوپن استرالیا، پرافتخارترین ورزشکار این مسابقات است.او که در سه دوره قبلی این مسابقات قهرمان شده بود با قهرمانی در این دوره مسابقات می‌توانست پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس شود. با خروج او اما رافائل نادال از این فرصت استفاده کرد و با عبور از رکورد راجر فدرر و جوکوویچ، بیست و یکمین گرنداسلم خود را در ملبورن کسب کرد.

جوکوویچ با تایید اینکه از کودکی واکسن زده بود، به سی ان ان گفت: “من هرگز مخالف واکسیناسیون نبودم، اما همیشه از آزادی انتخاب آنچه در بدن خود می‌گذارید حمایت کرده‌ام.”

دیدگاهتان را بنویسید