به گزارش CNN فارسی، رسانه‌های دولتی سوریه، سحرگاه جمعه ۳۱ تیر از حملات جدید هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به مناطقی در نزدیکی دمشق پایتخت این کشور خبر دادند.

طبق گفته این رسانه‌ها این حملات چندین کشته بر جای گذاشت.

دیدبان حقوق بشر سوريه اعلام كرد، در پی حمله هوایی شب گذشته اسرائیل، یک «کارخانه موشک‌سازی ایرانی» در نزدیکی دمشق منهدم شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی سوریه، اسرائیل بارها مکان‌های متعلق به نیروهای رژیم و شبه‌نظامیان وابسته به ایران در نزدیکی دمشق را هدف قرار داد.

جنگنده‌های اسرائیلی در این حمله یک زاغه سلاح متعلق به سپاه پاسداران در محوطه «سرهنگ هیثم سلیمان» که توسط نیروی سپاه در شهر «الحجیره» در جنوب دمشق ساخته شده بود، را نیز هدف قرار داد.

در همین حال رسانه‌های محلی اسرائیل بامداد امروز گزارش دادند که یکی از حملات مقر شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان در سوریه را هدف قرار داد و باعث کشته‌شدن شماری از نیروهای این گروه شد.

بر اساس گزارش روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» پس از این حملات تعداد زیادی از مجروحان حزب الله به بیمارستان «امام صدر» در منطقه «السیت زینب» انتقال داده شدند.

بنا به گزارش این روزنامه، حملات هوایی، یک کارخانه تولید هواپیماهای بدون سرنشین در «السیت زینب» معروف به پایگاه ایرانیان را هدف قرار داده است.

این حملات همچنین یک تجمع شبه‌نظامیان وابسته به تهران در اطراف آن پایگاه راهدف قرار داد که حداقل ۱۰ نفر از آنها کشته شدند.

سایت‌های خبری تصاویری از صحنه حملات اسرائیل را گزارش کردند که در آن تردد آمبولانس‌ها و همچنین خسارت وارده به ساختمان‌ها را نشان می‌دهد.

دیدبان حقوق بشر سوریه نیز کشته‌شدن ۶ شبه‌نظامی که ۳ نفر از آنها سوری و سه نفر از ملیت‌های غیر سوری و مجروح دست کم ۱۰ نفر دیگر خبر داد. دیدبان حقوق بشر گفت حمله اسرائیل به حومه شهر دمشق، پس از نیمه شب پنج‌شنبه انجام گرفت.

بازجویی یکی از فرماندهان ارشد سپاه

حمله اسرائیل پس از آن صورت گرفت که موساد از یکی از مقامات ارشد سپاه پاسداران ایران به نام «یدالله خدمتی» را بازجویی کرد و این فرد به نقش خود در انتقال سلاح به سوریه، عراق، لبنان و یمن اعتراف کرد.

خدمتی با تایید نقش خود در شاخه لجستیکی سپاه پاسداران، اذعان داشت که با علی اصغر نوروزی، مسئول نیروی قدس سپاه پاسداران ایران که توسط ارتش اسرائیل مسئول انتقال سلاح‌های دقیق شناسایی شده بود، در تماس بوده است.

گفتن است که آخرین حمله اسرائیل به سوریه بیش از دو هفته پیش بود که در آن یکی از نیروهای رژیم اسد در قنیطره واقع در جنوب غربی این کشور کشته شد.

در ماه گذشته نیز اسرائیل یکی از باندهای فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار داد که این حمله به بسته شدن فرودگاه برای هفته‌ها منجر شد.

حمله بامداد امروز اسرائیل هجدهمین حمله در خاک سوریه از ابتدای سال جاری است.

دیدگاهتان را بنویسید