به گزارش CNN فارسی، در این مطلب به معرفی ثروتمندترین و پردرآمدترین یوتیوبرهای سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم که با استفاده از جنبه‌های خلاقانه، با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبین قرار گرفته‌اند.

با بیش از ۱.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ کاربر روزانه، یوتیوب یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های اینترنتی در زمینه تولید، نمایش و اشتراک‌گذاری محتوای ویدئویی محسوب می‌شود که می‌توان از طریق آن، به‌سرعت با مجموعه‌ای جهانی از مخاطبین پرشمار ارتباط برقرار کرد. یکی از مزایای بزرگ این شبکه محبوب، امکان ثبت کانال به‌صورت رایگان با صرف کمترین وقت و آغاز فوری فعالیت در آن است.

با این‌حال مانند دیگر حرفه‌ها، موفقیت در یوتیوب نیز یک شبه حاصل نمی‌شود و یوتیوبرهای پردرآمد حال حاضر، روزگاری سخت در تلاش بودند تا به موقعیت و موفقیت امروز خود دست یابند. در فهرست ۱۰ یوتیوبر پولساز سال ۲۰۲۱، حضور نام‌های جدید و جوان، در کنار افراد باتجربه این عرصه قابل توجه است.

پردرآمدترین یوتیوبرهای سال ۲۰۲۱

۱- رایان کاجی (کانال یوتیوب: Ryan’s World)

  • درآمد: ۲۹.۵ میلیون دلار
  • دنبال‌کننده: ۴۱.۷ میلیون نفر

باور اینکه یکی از پردرآمدترین یوتیوبرهای ۲۰۲۱ یک پسر بچه نه ساله باشد، احتمالا دور از ذهن است! رایان کاجی با کانالی به‌نام “Ryan’s World”، موفق شده تا در طی پنج سال، بیش از ۳۰ میلیون دنبال‌کننده به‌دست آورد و به یکی از موفق‌ترین کودکان یوتیوبر تبدیل شود. در بیوگرافی این کودک بازیگوش، رایان به شخصیتی توصیف شده که به‌طور دیوانه‌دار، بسیاری از کارهای خنده‌دار مانند بازی‌های وانمودی، آزمایش‌های علمی، موزیک ویدئوها، چالش‌ها، هنرهای DIY و بسیاری از سرگرمی‌های دیگر را انجام می‌دهد. رایان سرگرمی‌های خود را در قالب ویدئو‌های آموزشی و خلاقانه ارائه می‌دهد که الهام‌بخش و مورد توجه میلیون‌ها کودک در سراسر جهان است.

۲- جیمی دونالدسون (کانال یوتیوب: Mr.Beast)

  • درآمد: ۲۴ میلیون دلار
  • دنبال‌کننده: ۴۷.۸ میلیون

علیرغم ۷ میلیون دنبال‌کننده بیش‌تر در قیاس با کانال Ryan’s World، ثروت دونالدسون در حال حاضر در حدود ۵٫۵ میلیون کمتر از بزرگ‌ترین ستاره یوتیوب است. با این‌حال جاه طلبی این یوتیوبر باعث شده تا آمار ۱۰۰ میلیون دنبال‌کننده و بیش از ۳ میلیارد بازدید در طول سال ۲۰۲۱، برای او رقم بخورد. ویدئوهای Mr.Beast، ترکیبی از شیرین‌کاری و طنزهای مختلف است. مثلا در طول ۶ ماه گذشته، دونالدسون در نقش یک زندانی، بزرگ‌ترین برج لگو در جهان را ساخت، برای ۱۰ هزار دلار حاضر شد در وانی پر از مار بنشیند و دیگر ویدئوهای دیوانه‌وار که دیدنش خالی از لطف نیست!

۳- Dude Perfect

  • درآمد: ۱۴ میلیون دلار
  • دنبال‌کننده: ۴۳ میلیون

گروه Dude Perfect از پنج عضو تشکیل شده که دوقلوهای Cotton Cory و Coby از اعضای اصلی آن به‌شمار می‌روند، با این‌حال سه دوست دبیرستانی آنها نیز از ابتدای پروژه با این گروه همراه هستند. اعضای این گروه، علاوه بر در اختیار داشتن یکی از پر بیننده‌ترین کانال‌های یوتیوب، یک اپلیکیشن موبایل نیز دارند که تحت همین نام در دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس است. این گروه، تحت شراکت کمپانی فیلم‌سازی نیکلودئون نیز قرار دارد که ماحصل آن برنامه‌ای تلویزیونی به‌نام “The Dude Perfect Show” است.

اغلب ویدئوهای Dude Perfect، حول محور فعالیت‌های ورزشی ساخته شده که با استفاده از عناصر و سبک خاص کمدی، نتیجه‌ای موفقیت آمیز را در پی داشته است. از دیگر دلایل محبوبیت این کانال، ورزشکاران حرفه‌ای و افراد مشهوری هستند که در موفقیت و رشد سریع این مجموعه تاثیرگذار بوده است.

۴- مارک ادوارد فیشباخ (کانال یوتیوب: Markipiler)

  • درآمد: ۱۲.۵ میلیون دلار
  • دنبال‌کننده: ۲۳ میلیون

مارک فیشباخ، یکی دیگر از تولیدکنندگان ویدئوهای مربوط به حوزه گیمینگ است که در فهرست ده ستاره ثروتمند برتر یوتیوب قرار می‌گیرد. عمده فعالیت این یوتیوبر، ساخت ویدئوهایی تحت عنوان LetsPlay است و به‌دلیل سبک تفسیری بیش از حد خود که اغلب شامل فریاد زدن و تکه کلام‌های خاص خود است، شهرت دارد.

مارک بازی‌های ویدئویی در مضمون مستقل و ترسناک را دوست دارد و به‌همین دلیل اکثر ویدئوهای کانال Markipiler به پوشش بازی‌هایی مانند Amnesia: The Eight Pages یا Slender: The Eight Pages اختصاص دارد. او علاوه بر اینکه یکی از محبوب‌ترین‌ یوتیوبرهای سال ۲۰۲۱ است، در زمینه دوبله نیز در چندین برنامه تلویزیونی ظاهر شده است.

۵- لوگان پاول (کانال یوتیوب: Logan Paul)

  • درآمد: ۱۲.۵ میلیون دلار
  • دنبال‌کننده: ۱۹ میلیون

داستان جریان‌ساز لوگان پاول از آن‌جا شروع شد که پس از انتشار یک ولاگ در جنگل‌های ژاپن و مواجهه با یک جسد که خودکشی کرده بود، به ضبط ویدئو و تمسخر آن پرداخت. این رفتار باعث جلب توجه عموم شد و انتقادهای فراوانی را به‌همراه داشت. علیرغم رفتار خارج از عرف، همچنان به تعداد دنبال‌کننده‌های لوگان پاول افزوده می‌شود. ویدئوهای این یوتیوبر در طی ۳ سال پس از آغاز فعالیت، بیش از ۳ میلیارد بار مورد بازدید قرار گرفته است. با این‌حال اگر اتفاق جنجالی دیگری از لوگان پاول سر بزند که با بازخورد منفی مواجه شود، قطعا به محبوبیت او در آینده لطمه خواهد زد.

این جوان ۲۲ ساله، به سبک جسورانه خود در یوتیوب شهرت دارد، اما به‌‌طور قطع در گذر زمان حفظ این سطح از موفقیت برای لوگان، با توجه به شخصیت خاصی که دارد، دشوار خواهد بود.

۶- فلیکس کیلبرگ (کانال یوتیوب: PewDiePie)

  • درآمد: ۱۲.۵ میلیون دلار
  • دنبال‌کننده: ۹۶ میلیون

کانال فلیکس کیلبرگ با نام PewDiePie که احتمالا برای بسیاری از کاربران یوتیوب آشنا است، رکورد بیش‌ترین دنبال‌کننده در یوتیوب را در اختیار دارد. این مفسر سوئدی ۲۸ ساله بازی‌ها، احتمالا یکی از ثروتمندترین افراد مشهور دنیای اینترنت است، به‌طوری که دارایی‌های خالص کیلبرگ، بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که این یوتیوبر مشهور، دوران اوج خود را پشت سر گذاشته است، زیرا برای دومین سال متوالی، درآمد سالیانه فلیکس با افت مواجه شده است. فارغ از فعالیت‌های او در حوزه بازی، محبوب‌ترین یوتیوبر جهان کتابی را نیز منتشر کرده که بیش از ۱۱۲۰۰ نسخه از آن به‌فروش رسیده است، فلیکس همچنین از میزبانان یک مجموعه وب در Youtube Red با عنوان Scare PewDiePie نیز به‌شمار می‌رود.

۷- جیک پاول (کانال یوتیوب: Jake Paul)

  • درآمد: ۱۲.۵ میلیون دلار
  • دنبال‌کننده: ۱۹ میلیون

جیک پاول برادر کوچک لوگان پاول، به‌عنوان بازیگر، نوازنده و تهیه‌کننده در یوتیوب فعالیت دارد. او برای اولین بار در شبکه اجتماعی Vine سر زبان‌ها افتاد و از سال ۲۰۱۳ نیز در یوتیوب به ساخت ویدئو مشغول است، جمع بازدیدهای کانال جیک پاول، از مرز ۴ میلیارد بازدید می‌گذرد.

او همچنین در تاریخ ۳۰ می، آهنگی به‌نام “It’s Everday Bro” را منتشر کرد که با ۷۰ میلیون بازدید در یک ماه همراه شد، البته ناگفته نماند که این موزیک ویدئو در تعداد دیس‌لایک به جمع ۳ ویدئوی نامحبوب یوتیوب پیوسته است! جیک تنها ۲۲ سال دارد و اگر بتواند از حواشی و جنجال‌ها دوری کند، ممکن است در سال‌های آینده نیز در جمع ثروتمندترین یوتیوبرها باقی بماند.

۸- دنیل میدلتون (کانال یوتیوب: DanTDM)

  • درآمد: ۱۱ میلیون دلار
  • دنبال‌کننده: ۱۹ میلیون

انجام بازی از دید بسیاری از مردم، اتلاف وقت محسوب می‌شود. با این‌حال، ثروتمندترین مرد کانال بازی‌های یوتیوب، ثروتی هنگفت را از طریق ویدئوهای Minecraft برهم زده است. اگرچه دنیل میدلتون که صاحب سودآورترین کانال یوتیوب است، در خارج از این پلتفرم نیز به موفقیت‌های بسیاری رسیده است.

دنیل اصالتی بریتانیایی دارد و در سال ۱۹۹۱ متولد شده است. او چندین کتاب کمیک منتشر کرده و در تعدادی از برنامه‌های تلویزیونی مانند آکادمی Skylanders و یک سریال در شبکه Youtube Red نقش‌آفرینی کرده است. با این‌حال بخش بزرگ درآمد این یوتیوبر، همچنان از بازدیدهای مربوط به ویدئوهای Minecraft، از جمله حمایت‌های مالی بازی و کالاها به‌دست می‌آید. او همچنین کانالی دیگر تحت عنوان MoreTDM نیز دارد که در سال‌های اخیر بدون فعالیت مانده است.

۹- Smosh

  • درآمد: ۱۱ میلیون دلار
  • دنبال‌کننده: ۲۴ میلیون

این کانال، که یکی از پردرآمدترین یوتیوبرهای ۲۰۲۱ هم هست یکی از قدیمی‌‌های این فهرست محسوب می‌شود که از زمان پیوستن دو کمدین سبک اسلپ‌استیک به‌نام‌های ایان هکوکس و آنتونی پادیلا در سال ۲۰۰۵ در حال فعالیت است. در طول این سال‌ها، برخی از موزیک‌ها و نماهنگ‌های بازی‌های ویدئویی این کانال، به شهرت فراوانی رسیده است.

Smosh همچنین در ساخت تعدادی از سریال‌های اینترنتی نیز فعالیت دارد که تا به‌امروز نزدیک به ۷ میلیارد بازدید به‌همراه داشته و جوایز متعددی را کسب کرده است. در سال ۲۰۱۵، فیلمی تحت عنوان Smosh: The Movie باحضور هکوکس و پادیلا منتشر شد که البته با نقد‌های ضدونقیضی همراه بود. آنتونی پادیلا در سال ۲۰۱۷ کار بر روی ویدئوهای Smosh را متوقف کرد و به ساخت و توسعه کانال یوتیوب خود پرداخت.

۱۰- لیلی سینگ (کانال یوتیوب: IISuperWomanII)

  • درآمد: ۱۰.۵ میلیون دلار
  • دنبال‌کننده: ۱۴ میلیون

یکی دیگر از پردرآمدترین یوتیوبرهای ۲۰۲۱ لیلی سینگ است. این ولاگر کانادایی که در تهیه ویدئو‌های کمدی و خوانندگی نیز فعالیت دارد، چهره اصلی کانال محبوب یوتیوب یعنی IISuperWomanII محسوب می‌شود. لیلی سینگ تنها زن یوتیوبری است که در سال ۲۰۲۱ موفق شده تا با قرارگیری در فهرست ثروتمندترین‌های یوتیوب، به درآمد حدودی بیش از ۱۰ میلیون دلار برسد.

لیلی سینگ در سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در طی این سال‌ها، به بیش از ۲ میلیون بازدید دست یافته است. لیلی علاوه بر درخشش در پلتفرم یوتیوب، به ایفای نقش در فیلم‌های بلندی مانند دکتر کبی، فارنهایت ۴۵۱ و آثار گوناگون دیگر پرداخته است.

دیدگاهتان را بنویسید