به گزارش CNN فارسي ، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در جریان سفر مخفیانه خود به استان لوهانسک هدف تیراندازی قرار گرفت.

ماریانا بزوگلایا، نماینده حزب حاکم «خدمتگزار مردم» در پارلمان اوکراین فاش کرد که زلنسکی چندی پیش در جریان سفر مخفیانه‌اش به لوهانسک و در حالی که میان نفرات ارتش اوکراین قرار گرفته بود هدف تیراندازی قرار گرفت.

او افزود که رئیس جمهوری مخفیانه و با هدف روحیه‌دادن به نیروهای نظامی و آگاهی یافتن از شرایط جاری در آن منطقه به لوهانسک سفر کرده بود.

وی عکسی از زلنسکی در میان نفرات ارتش اوکراین بدون اشاره به مکان دقیق و زمان آن در فیسبوک خود نشر کرد.

ادعای جدایی‌طلبان لوهانسک

از سویی رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن، دوشنبه، ۳۰ خرداد اعلام کرد که سربازانش، عملیات «آزادسازی» شهر زولوتی در جمهوری خودخوانده لوهانسک را آغاز کردند.

به گفته قدیروف، با آزادسازی این شهر، پیشروی به‌سوی لیسه‌هانسک، تنها شهر تحت کنترل نیروهای اوکراینی در جمهوری جدایی‌طلب لوهانسک تسهیل خواهد شد.

او در کانال تلگرامی خود گفت: «نیروهای مختلف نازی از جمله مزدوران لهستانی، در این منطقه در برابر ما صف‌آرایی کرده‌اند.»

در هفته‌های گذشته، نبردها در سورودونتسک، کلان‌شهر کلیدی منطقه دونباس تشدید شده است. در صورت سقوط این شهر، راه برای کنترل روسیه بر تمامی منطقه دونتسک هموار می‌شود.

روسیه پس از تصرف بخشی از دونباس توسط جدایی‌طلبان طرفدار مسکو در سال ۲۰۱۴، در صدد گشایش یک کریدور زمینی برای اتصال شرق اوکراین به شبه‌جزیره کریمه است تا کنترل کل اقلیم دونباس (شامل لوهانسک و دونتسک) و همه سواحل دریای آزوف را در دست بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید