به گزارش CNN فارسي ، با نزدیکی به فصل تابستان و احتمال قطعی پیاپی برق در ایران، مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس این کشور گفت، تلاش دولت در زمینه پایان‌دادن به خاموشی‌ها، به نتیجه‌ای نرسیده و احتمال آن هم‌چنان پابرجا است.

شریعتی با اشاره به افزایش تعرفه برق، گاز و آب در ایران گفت، این افزایش قیمت در بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تصویب شده است.

این در حالی است که پیشتر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران، توسعه شبکه برق را از «اولویت‌»های دولت خود دانسته و گفته بود، مسئولان وزارت نیروی این کشور، اقداماتی را در زمینه «جلوگیری از تکرار قطعی‌های گسترده برق» انجام داده‌اند.

قطعی برق در ایران علاوه بر ایجاد یک موج نارضایتی عمومی، باعث آسیب و خسارت‌های «چند میلیارد دلاری» به صنایع این کشور شده است.

قطعی‌های مکرر و خارج از زمان اعلام شده در اواخر بهار سال گذشته، در فعالیت بیمارستان‌ها، کلاس‌های مختلف آنلاین، امتحانات، برخی از مسابقات ورزشی و صنعت حمل و نقل اختلالات گسترده‌ای ایجاد کرده و باعث کمبود و افزایش نرخ بسیاری از کالاهای اساسی شده بود.

زمستان سال گذشته نیز قطعی گاز و خارج شدن نیروگاه‌های سیکل گازی موجب شد تا تهران و بسیاری از شهرهای دیگر ایران شاهد قطعی گسترده برق شود، بطوری‌که قطعی گاز سبب شد تا نیروگاه‌ها برای تامین برق، مازوت را جایگزین گاز کنند و این جابجایی در سوخت باعث آلودگی شدید هوا در بسیاری از نقاط ایران شد.

دیدگاهتان را بنویسید