بسیاری از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا نیز در تصویب یک بسته مالی برای بازسازی زیرساخت‌های آن کشور با سناتورهای دموکرات همراه شده‌اند.

سایت “تاگس‌شاو” وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان با انتشار گزارشی از واشنگتن از تصویب بسته مالی مورد تقاضای بایدن خبر داده است.

تصویب این بسته مالی پس از ماه‌ها بحث و مذاکره بین سناتورهای هر دو حزب دموکراتhttps://farsicnn.com/ و جمهوریخواه ممکن شده است.

گفته می‌شود همه ۵۰ سناتور دموکرات با همراهی ۱۹ سناتور جمهوریخواه از مجموع ۵۰ سناتور این حزب به طرح تخصیص بودجه برای بازسازی زیرساخت‌های آمریکا رای مثبت داده‌اند.

گروهی متشکل از ۱۰ سناتور از هر دو حزب ماه‌ها بر روی این طرح به طور مشترک کار کرده بودند. هر دو حزب برای ممکن ساختن تصویب چنین طرحی تن به سازش داده بودند.

هدف از این طرح بازسازی خیابان‌ها، پل‌ها، شبکه آب‌رسانی و همچنین نوسازی سیستم توزیع برق اعلام شده است.

بایدن تصویب این طرح را زمینه‌ای برای ایجاد یک رونق اقتصادی تاریخی در آمریکا دانسته است. رونقی که به باور او رونقی دیرپا و پایدار خواهد بود.

زیرساخت‌های اجتماعی

دولت آمریکا به آن امید بسته است که اجرای این طرح، میلیون شغل جدید در آمریکا ایجاد کند. افزون بر آن، بایدن اعلام کرده است که تامین مالی این بودجه متکی بر اخذ مالیات از اقشار متوسط جامعه آمریکا نیست و از طریق اخذ وام از سیستم بانکی کشور صورت می‌گیرد. به این ترتیب، بدهی‌های دولت آمریکا افزایش بیشتری می‌یابد.

باید افزود که تصویب این طرح در مجلس سنا به معنای پایان ماجرا نیست. این طرح باید برای تصویب نهایی به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شود.

نمایندگان دموکرات و از جمله برنی سندرز خواستار پیوند زدن تصویب این طرح با یک بسته مالی ۳۵۰۰ میلیارد دلاری هستند. با این بسته مالی قرار است هزینه‌های بهبود زیرساخت‌های اجتماعی، امور مربوط به محیط زیست، ایجاد مهد کودک‌ها و همچنین مراقبت از سالمندان تامین شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید