به گزارش CNN فارسی  ، کمپانی بزرگ خودروسازی تسلا اعلام کرده است که تصمیم دارد یکی از دو واحد کنترل الکترونیکی موجود در جعبه فرمان برخی از خودروهای مدل ۳ و مدل Y ساخت چین را حذف کند. این اقدام با هدف هموارتر کردن مسیر دست یابی به اهداف فروش سه ماهه چهارم و در عین حال، مقابله با مشکل کمبود تراشه در سطح جهان صورت می گیرد.

در این گزارش آمده است که تسلا تصمیم گرفته است که مشتریان خود را در جریان این تغییر قرار ندهد، زیرا این قطعه به عنوان یک نسخه پشتیبان اضافی در نظر گرفته شده و برای حفظ ویژگی های کمک راننده سطح ۲ ضرورت ندارد. همچنین مشخص نیست که آیا تسلا تغییرات مشابهی را در خودروهای ساخته شده یا ارسال شده به سایر کشورها ازجمله استرالیا، انگلستان و آلمان اعمال کرده است یا خیر.

گفتنی است که تاکنون تسلا از طریق بازنویسی سریع نرم‌افزار و استفاده از تراشه‌هایی که کمتر از بقیه کمیاب هستند موفق شده است در زمینه مدیریت مشکلات زنجیره تامین، بهتر از اکثر خودروسازان دیگر عمل کند.

پیش‌بینی می‌شود که کمبود تراشه تا پایان سال جاری ادامه یابد. ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، ماه گذشته گفت که مشکل کمبود تراشه ها، یک معضل بلندمدت نیست، زیرا کارخانه‌ها ظرفیت خود را افزایش می‌دهند. در این میان، خودروسازان به خاطر خرید هیجانی تراشه‌ها و کند کردن زنجیره تامین مقصر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید