به گزارش CNN فارسی، همچنین تصاویر رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد گروهی از مردم بوق‌ خودروهایشان را به نشانه اعتراض به صدا درآورده‌اند. «می‌کشم می‌کشم، کسی که خواهرم کشت» از جمله دیگر شعارهای تجمع کنندگان است.

 

دقایقی پس از انتشار خبر درگذشت مهسا امینی در بیمارستان کسری گروهی از مردم در مقابل بیمارستان تجمع کردند. ماموران اما افرادی که قصد تجمع داشتند را متفرق و تعدادی را با برخورد خشن بازداشت کردند.

 

نیروی انتظامی هرگونه برخورد فیزیکی با مهسا امینی از زمان انتقال او به «خودرو و همچنین در مکان مزبور» را رد کرده است. با این حال تنها فیلم مربوط به حضور او در سالن اجتماعات «پلیس امنیت اخلاقی» منتشر شده است.

 

ساعاتی پس از اعلام خبر درگذشت مهسا امینی، تلویزیون ایران بدون انتشار فیلم یا عکسی از لحظه بازداشت، فیلم بیهوش شدن او را منتشر کرد.

فیلم دوربین‌های مداربسته، شخصی را که گفته می‌شود مهسا امینی است، در سالن اجتماعات «پلیس امنیت اخلاقی» نشان می‌دهد که پس از بحث با یک مامور زن نیروی انتظامی، به زمین می‌افتد.

 

خانواده مهسا امینی اعلام کرده‌اند که در حین بازداشت او درگیری رخ داده و ماموران برادر او را نیز کتک زده‌اند.

 

از جمله دایی مهسا گفت: «برادر مهسا آنجا بوده و وقتی خواسته مقاومت کند و اجازه ندهد [مهسا را بازداشت کنند] گاز اشک‌آور زده و پراکنده کرده‌اند.»

 

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به تناقض‌های این فیلم اشاره کرده‌اند. از جمله اینکه در زمان ورود مهسا امینی به ساختمان هوا هنوز روشن است اما در سالن اجتماعات لامپ‌ها روشن است و بیهوش شدن او در شب رخ داده است.

 

پسرخاله مهسا امینی نیز نوشت که بر روی لباس یکی از ماموران در حین بازداشت دوربین نصب شده بوده است و خواستار نمایش این فیلم‌ها شد.

بسیاری از ورزشکاران و هنرمندان در صفحات اجتماعی خود به مرگ مهسا امینی پس از بازداشت و گزارش‌ها درباره ضرب و شتم او واکنش دادند.

 

علی دایی،‌ بهمن قبادی،‌ گلشیفته فراهانی،‌ فاطمه معتمد آریا،‌ اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی از جمله چهره‌هایی هستند که به قتل مهسا امینی واکنش نشان داده‌اند.

 

در همین حال شاهزاده رضا پهلوی در اینستاگرام خود نوشت: «دشمنی جمهوری اسلامی با زنان بر کسی پوشیده نیست.» و از مردم ایران خواست به هر شکلی که می‌توانند در مقابل این توحش بایستند و «پشتیبان زنان آزادیخواه ایران باشند.»

 

مورگان اورتگاس، سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا، نیز خواستار پخش شدن نام این زن جوان شد و نوشت: «اجازه نمی‌دهیم دولت آمریکا آنچه که رژیم ایران با تو انجام داد را ماست مالی کند و مرگ تو بیهوده نخواهد بود.»

 

تعدادی از نمایندگان مجلس نیز وعده داده‌اند که این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

 

پس از اعلام خبر درگذشت مهسا امینی، خبرگزاری فارس خبر داد که پیکر او «برای انجام آزمایشات پزشکی و کالبدشکافی امروز تحویل پزشکی قانونی شد.»

 

به گفته مقامات رسمی، پزشکی قانونی پیش از مرگ مهسا امینی نیز او را معاینه کرده بود اما هنوز گزارشی درباره اتفاقات رخ داده برای او در حین بازداشت ارائه نکرده است.

 

خانواده مهسا امینی اعلام کرده‌اند که از پیگیری اتفاقات رخ داده برای او کوتاه نخواهند آمد.

دیدگاهتان را بنویسید