به گزارش CNN فارسی، کاربران دنیای گوشی‌ های هوشمند به برندهای مختلفی علاقه دارند و بر همان اساس نیز مشتاقانه منتظر رونمایی از مدل‌های جذاب سال ۲۰۲۲ توسط برند مورد علاقه خود هستند. به همین خاطر لیست گوشی های مورد انتظار هر فرد برای سال میلادی آينده می‌تواند با شخص دیگر متفاوت باشد.

لیست جذاب ترین گوشی های سال ۲۰۲۲

اما آیا راهی برای تهیه یک لیست بی‌‌طرفانه از گوشی‌های جذاب ۲۰۲۲ وجود دارد؟ بله، Mozillion که یک پلتفرم خرید و فروش گوشی‌های جدید و کارکرده است، اخیرا لیستی از ۵۰ گوشی جدید سال ۲۰۲۲ که کاربران منتظر رونمایی از آنها هستند را منتشر کرده است. مبنای این لیست تعداد جستجوهای هر مدل به صورت جهانی در ۱۲ ماه اخیر بوده و در آن تمامی نسخه‌های یک گوشی به عنوان یک مدل به حساب آمده‌اند.

به عنوان مثال تمامی جستجوهای آنر مجیک ۳ پر، آنر مجیک ۳ پرو پلاس، مجیک ۳، مجیک ۳ پرو و مجیک ۳ پرو پلاس همگی تحت عنوان آنر مجیک ۳ قرار گرفته‌اند.

همانطور که انتظار می‌رفت در صدر این لیست آيفون ۱۴ قرار دارد که توانسته در مدت ۱۲ ماه گذشته تعداد ۱۱۱۰۰۳۰ جستجو را به خود اختصاص دهد. تاکنون شایعات مربوط به سری آيفون ۱۴ به حذف ناچ از مدل‌های پرو و جایگزینی آن با یک حفره بیضی‌ شکل اشاره داشته‌اند.

همچنین گفته می‌شود که طراحی بخش دوربین هر ۴ مدل iPhone 14 دچار دگرگونی خواهد شد و دیگر شاهد برآمدگی دوربین نیستیم. قدرت پردازشی این گوشی‌ها نیز توسط تراشه A16 Bionic اپل که بر پایه معماری ۴ نانومتری ساخته شده است، تامین می‌شود.

ظاهرا اپل می‌خواهد سال آینده آيفون مینی را از خانواده گوشی‌های خود حذف کند و به جای آن نسخه غیر پرو آیفون ۶.۷ اینچی را ارائه کند. بدین ترتیب سال آينده باید منظر رونمایی از ۴ مدل آیفون ۱۴، آيفون ۱۴ مکس، آيفون ۱۴ پرو و آيفون ۱۴ پرو مکس باشیم.

دیگر گوشی مورد انتظار سال ۲۰۲۲ نیز تعجب‌آور نیست. پس از آيفون ۱۴، سری گلکسی اس ۲۲ با ۵۱۸ هزار جستجو در سطح جهانی در رتبه دوم قرار گرفته است. سری گلکسی S22 از سه گوشی تشکیل شده است و چهارشنبه همین هفته معرفی خواهد شد. سامسونگ در سال ۲۰۲۰ آخرین عضو از سری گلکسی نوت را عرضه کرد و گلکسی S22 اولترا را شبیه به سری گلکسی نوت طراحی کرده است تا جای خالی آن را پر کند.

مدل اولترا همچنین از قلم S Pen پشتیبانی خواهد کرد و جایی نیز برای نگهداری آن در بدنه خود دارد. دو گوشی گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس همچنان شبیه به گوشی‌های سال گذشته سری گلکسی S خواهند بود.

جایگاه سوم با ۲۸۵۴۷۰ جستجو به آيفون SE 3 تعلق دارد. این آیفون اقتصادی از نظر ظاهری همانند مدل معرفی شده در سال ۲۰۲۰ خواهد بود و همچنان از یک نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD بهره می‌برد. مهمترین شاخصه این گوشی مجهز شدن آن به تراشه ۵ نانومتری A15 Bionic اپل است.

همچنین آيفون SE 3 اولین مدل SE اپل است که از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند. احتمال دارد که اپل در زمینه دوربین و باتری نیز بهبود‌هایی را ایجاد کرده باشد. سری ویوو V223 با ۱۹۵۷۰۰ جستجو در جایگاه بعدی قرار دارد. ویوو در نمایشگاه CES 2022 از گوشی های جدید خود با نام‌های ویوو V23 پرو و V23 5G رونمایی کرد.

این گوشی‌ها در معرض نور تغییر رنگ می‌دهند و از شارژ سریع ۴۴ وات نیز پشتیبانی می‌کنند. شرکت سازنده ادعا می‌کند که شارژ کامل باتری این گوشی‌ها تنها ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. هر دو مدل با یک دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی همراه شده‌اند. تکمیل کننده لیست جذاب‌ترین گوشی های سال ۲۰۲۲، پرچمدار شیائومی با ۱۶۵۳۰۰ جستجو است.

شیائومی اواخر ماه دسامبر از سری شیائومی ۱۲ مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رونمایی کرد. سری Xiaomi 12 شامل سه مدل شیائومی ۱۲، ۱۲ پرو و ۱۲X می‌شود. بزرگترین عضو این سری نیز شیائومی ۱۲ پرو است که به یک نمایشگر ۶.۷۳ اینچی امولد مجهز شده است. از مشخصات نمایشگر این گوشی می‌توان به رزولوشن +QHD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز اشاره کرد.

در بدنه پشتی این گوشی سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند و وظیفه تامین انرژی مورد نیاز آن نیز بر عهده یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار دارد. کاربران می‌توانند این گوشی را با یک آداپتور ۱۲۰ وات شارژ کنند.

در جایگاه ششم تا دهم مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۲ به ترتیب مدل‌های زیر به چشم می‌خورند:

  • اوپو رینو ۷ ( ۱۶۲۶۱۰ جستجو)
  • وان پلاس ۱۰ (۱۴۸۱۰۰ جستجو)
  • ریلمی GT 2 (۱۳۴۷۰۰ جستجو)
  • نوکیا ایکس ۵۰ (۹۲۱۰۰ جستجو)
  • آنر مجیک ۳ (۸۹۷۲۰ جستجو)

شرکت HMD Global که مجوز ساخت گوشی‌های موبایل با برند نوکیا را دارد، در چند سال اخیر عملکرد خوبی از خود نشان نداده است و اکثرا شاهد معرفی گوشی‌های اقتصادی و میان رده با طراحی و مشخصات نه چندان جذاب توسط این شرکت هستیم. فروش پایین گوشی‌های هوشمند نوکیا نیز این عدم موفقیت HMD Global را تایید می‌کند.

با وجود این، قرار گرفتن نوکیا X50 در این لیست نشان می‌دهد که کاربران هنوز چشم انتظار بازگشت قدرتمند نوکیا هستند. نیمه دوم لیست ۲۰ گوشی جذاب سال ۲۰۲۲ با گوشی تاشو اوپو فایند N شروع می‌شود و اینگونه ادامه می‌یابد:

  • هواوی میت ۵۰
  • پوکو X4
  • گوگل پیکسل ۶a
  • ردمی K50
  • نوکیا ۱۰/X60
  • گوگل پیکسل فولد
  • پوکو F4
  • اوپو فایند X4/X5
  • ایسوس راگ فون ۶

گوگل امسال از گوشی‌های زیبا و قدرتمند سری پیکسل ۶ رونمایی کرد؛ اما ظاهرا هنوز نتوانسته آنطور که باید نام خود را در ذهن طرفداران گوشی‌های هوشمند حک کند و این موضوع را می‌توان از جایگاه نسبتا پایین گوشی معرفی نشده پیکسل ۶a متوجه شد. ظاهرا غول فناوری باید به صورت گسترده‌ای گوشی‌های خود را در کشورهای مختلف عرضه کند.

آيا منتظر گوشی خاصی در سال ۲۰۲۲ هستید که در لیست فوق نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید