به گزارش CNN فارسی بازي تيم‌هاي ملي فوتبال آرژانتين و برزيل که شب گذشته از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران در دور هشتم مرحله انتخابي جام جهاني ۲۰۲۲ در خاک برزيل آغاز شده بود به دليل دخالت پليس برزيل براي دستگيري چند بازيکن آرژانتين در اوايل نيمه اول لغو شد.
سه بازيکن تيم ملي آرژانتين، اميليانو مارتينس، کريستين رومرو و جوواني لوسلسو با وجود کسب جواز حضور در اين بازي به دليل ارائه مدارک جعلي براي کسب مجوز ورود به خاک برزيل به دردسر افتاده‌اند.
گويا اين سه نفر به علاوه اميليانو بوئديا يکي از بازيکنان ذخيره آلبي‌سلسته به دروغ گفته‌اند که مدت قرنطينه اجباري براي ورود به برزيل را سپري کرده‌اند. به همين دليل اين ديدار ۵ دقيقه بعد از آغاز بازي متوقف شد چرا که گروهي از افسران پليس و مقامات بهداشت برزيل وارد زمين بازي شدند.
زماني که آنها قصد مشايعات ۴ بازيکن آرژانيتن به خارج از زمين بازي را داشتند با مخالفت ساير بازيکنان آرژانتين مواجه شدند که اين ماجرا منجر به رخ دادن صحنه‌هاي بي‌سابقه در مهمترين بازي فوتبال آمريکاي جنوبي موسوم به سوپرکلاسيکو شد.

در ميان بازيکنان آرژانتين کاپيتان ليونل مسي که به شدت از اين اتفاق عصباني بود، بازيکنان تيمش را به تونل منتهي به رختکن‌ها برگرداند و خودش چند دقيقه بعد به زمين بازي برگشت تا با همتايانش در برزيل که اکثر آنها در زمين چمن کورينتيانس باقي مانده بودند، صحبت کند.
دليل خشم مقامات برزيل از حرکت ۴ بازيکن برزيل اين است که آنها لژيونرهاي شاغل در انگليس هستند، کشوري که در فهرست کشورهاي قرمز کرونايي برزيلي‌ها قرار دارد. طبق قانون برزيل، مسافران کشورهاي قرمز کرونايي مي‌بايست در بدو ورود به برزيل ابتدا ۱۴ روز قرنطينه باشند تا عدم ابتلاي‌شان به کرونا ثابت شود و ظاهراً اين اتفاق در مورد ۴ ملي‌پوش آلبي‌سلسته رخ نداده است.

حالا سرنوشت ديدار برزيل – آرژانتين در دستان فيفاست.
با تصميم داور بازي برزيل – آرژانتين، ديدار دو تيم که قرار بود در چارچوب رقابت هاي انتخابي جام جهاني ۲۰۲۲ و به ميزباني سلسائو برگزار شود، نيمه کاره رها شد.
به نقل از کنفدراسيون فوتبال آمريکاي جنوبي، قرار است داور و همچنين ناظر مسابقه گزارش خود را به کميته انضباطي فيفا ارسال کنند تا آن ها در اين باره تصميم گيري نمايند. از آنجايي که جام جهاني تورنمنتي است که زير نظر فيفا برگزار مي شود، تصميم گيري در اين رابطه از حوزه اختيارات کنفدراسيون فوتبال آمريکاي جنوبي خارج بوده و خود فيفا در اين باره تصميم گيري خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید