خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا موقعیت این باشگاه اسپانیایی را “بسیار نگران‌کننده” توصیف کرد و گفت بارسلونا یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون یوور بدهی دارد.

در حال حاضر مجموع حقوقی که باشگاه می‌پردازد، سه درصد از کل درآمدهایش بیشتر است.

لاپورتا، ژوزه ماریا بارتومئو رئیس پیشین باشگاه را بابت بدهی‌های بارسا ملامت کرد و گفت او “میراثی وحشتناک” به جا گذاشته است.

نگه داشتن لیونل مسی موجب می‌شد میزان پرداختی باشگاه نسبت به درآمدهایش ۱۱۰ درصد شود؛ وضعیتی که خلاف مقررات لالیگا بود

کاپیتان بارسلونا هفته گذشته خداحافظی احساساتی با بارسلونا داشت و نوکمپ را با قراردادی دو ساله به مقصد پاری‌سن‌ژرمن ترک کرد.

لاپورتا که ماه مارس در انتخابات ریاست بارسلونا پیروز شد، گفت: “حقوقی که الان می‌پردازیم ۱۰۳ درصد مجموع درآمدهایمان است، این بیست تا بیست و پنج درصد بیشتر از رقبایمان است.”

“اولین کاری که ما پس از حضور در اینجا انجام دادیم، تقاضای گرفتن یک وام ۸۰ش میلیون یورویی بود، چرا که در غیر این صورت قادر به پرداخت حقوق‌ها نبودیم. مسئولان قبلی بسیار دروغگو بودند.”

“تراز مالی بارسلونا منفی ۴۵۱ میلیون یورو است. این یک میراث وحشتناک است. وضعیت کنونی بسیار نگران‌کننده است.”

بارتومئو روز شنبه با نوشتن نامه‌ای که در فضای عمومی منتشر شد، از خودش دفاع کرد. او گفت که اگر در ماه اکتبر مجبور به استعفا نشده بود، تدابیر مالی‌ای را به کار می‌گرفت که اجازه می‌داد مسی در بارسلونا بماند.

بارتومئو گفت: “همان طور که می‌دانید، هیئت مدیره ما قرار بود ۲۱ مارس انتخابات را برگزار کند. به این ترتیب ما یک مهلت قانونی در انتهای دوره در اختیار داشتیم که به ما اجازه می‌داد، حساب‌های فصل ۲۱-۲۰۲۰ را تسویه کنیم.”

“ما به این ترتیب می‌توانستیم تصمیم‌های لازم را بگیریم که مانع از رسیدن به وضعیت مالی کنونی می‌شد. به این ترتیب ما مسئول بن‌بستی بودیم که به دلیل همه‌گیری کرونا و عواقب آن به وجود آمد. اما هیئت مدیره جدید در ماه‌های اخیر این تصمیم را نگرفت و این نشانی آشکار از بی‌عملی آن‌هاست.”

لاپورتا نامه بارتومئو را “تلاشی برای توجیه مدیریتی توجیه‌ناپذیر” و “حرکتی از روی استیصال” نامید و گفت: “آن‌ها نمی‌توانند از مسئولیت کارهایشان شانه خالی کنند.”

بارسلونا فقط هنگامی توانست با ممفیس دپای، اریک گارسیا و ری مانای قرارداد امضا کند که جرارد پیکه، مدافع این تیم حاضر شد بخشی از حقوقش را تخفیف دهد و به این ترتیب حقوق پرداختی بارسلونا در چارچوب قوانین لالیگا قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید