به گزارش CNN فارسی، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) در نشست مطبوعاتی هفتگی خود از ایران خواست چهار شهروند آمریکایی محبوس در زندان‌های ایران را فورا آزاد کند.

پاتل تاکید کرد دولت آمریکا همچنان به مذاکرات برای آزادی چهار شهروند آمریکایی که به اشتباه بازداشت شده‌اند ادامه می‌دهد. او از ایران خواست به باقر و سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز اجازه دهد تا نزد عزیزانشان به خانه بازگردند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود همچنین گفت به دلیل نگرانی‌های مربوط به “حریم خصوصی” قصد ندارد وارد مسئله وضعیت پزشکی باقر نمازی شود.

جرد گنسر، وکیل باقر نمازی اما در توییتر از وخیم شدن حال موکلش و نیاز فوری او به جراحی خبر داده است. باقر نمازی ۸۵ ساله است و گرفتگی شریان‌های مغزش سلامت او را به شدت به خطر انداخته است.

به گفته گنسر خانواده نمازی از مقام‌های ایرانی خواسته‌اند که به سیامک نمازی مرخصی بدهند تا هنگام عمل جراحی همراه پدرش باشد و در دوران نقاهت از او مراقبت کند.

سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز، سه شهروند ایرانی-آمریکایی هستند که هم‌اکنون با اتهام‌های امنیتی همچون “جاسوسی” و یا “اقدام علیه امنیت جمهوری اسلامی” در ایران محبوس هستند.

سیامک نمازی مهرماه ۱۳۹۵ بازداشت و زندانی شده است.

باقر نمازی، شهروند دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی، کارمند پیشین یونیسف هم در سال ۱۳۹۶ در جریان سفر به تهران برای پیگیری پرونده پسرش سیامک نمازی دستگیر شد.

دادگاه انقلاب پدر و پسر هر دو را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد. سیامک نمازی هنوز در زندان به سر می‌برد و باقر نمازی که به مرخصی آمده، اجازه خروج از ایران را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید