به گزارش CNN فارسی ، این خواننده ( ادل لوری بلو ادکینز )۳۳ ساله در گفت‌وگو با این نشریه گفت در سال‌های اخیر تمرینات ورزشی خود را به عنوان راهی برای نظارت بر سلامت کلی‌اش افزایش داده است.

او گفت: «دلیل اصلی‌ ام اضطراب بود، بعد از ورزش حال بهتری داشتم. هدف اصلی هیچ‌وقت کاهش وزن نبود، هدف همیشگی من قوی شدن و تا جای ممکن دوری کردن از گوشی در مدت روز بود. کاملا به آن معتاد شدم. ۲ تا ۳ بار در روز ورزش می‌کنم.»

وقتی از او خواستند بیشتر در مورد روند تمرینات روزانه‌اش توضیح دهد، این خواننده پاسخ داد: «خب صبح‌ها با وزنه کار می‌کنم، بعدازظهرها اغلب به پیاده‌روی می‌روم یا تمرین مشت‌زنی می‌کنم و شب‌ها تمرینات هوازی انجام می‌دهم. البته در این مدت اساسا بیکار بودم و برای همه این تمرینات از مربی استفاده می‌کنم.»

اما در پی انتشار این سخنان، کارشناسان پزشکی گفتند ۲ تا ۳ بار ورزش در روز می‌تواند مضر باشد و مشکلات و خطرات درازمدتی را برای سلامتی به همراه داشته باشد.

جان وایت، پزشک ارشد تارنمای وب‌اِم‌دی، به نیویورک پست گفت: «داشتن روند ورزشی متعادل جزئی لازم از سبک زندگی سالم است. اما ۲ تا ۳ بار ورزش کردن در روز خیلی زیاد است.»

وایت افزود افراط در ورزش می‌تواند منجر به «افزایش آسیب‌های ناشی از ورزش زیاد» شود.

او گفت: «وقتی ورزش می‌کنیم به عضلات، استخوان‌ها و اندام‌های داخلی خود فشار می‌آوریم و اگر بعد از ورزش به اعضای بدنمان فرصت کافی برای استراحت و ترمیم ندهیم، ممکن است عمل‌کردشان شروع به افول کند. وقتی در باشگاه ورزشی زیاده‌روی کنیم، فشار زیادی به بدن و عضلات‌ وارد می شود.»

وایت افزود: «بدن در پاسخ به این فشار مزمن کورتیزول تولید می‌کند و افزایش مقدار کورتیزول می‌تواند توانایی دستگاه ایمنی در دفع بیماری‌ها را سرکوب کند.»

سازمان ملی خدمات بهداشتی (ان‌اچ‌اس) به بزرگسالان توصیه می‌کند هر روز «فعالیت بدنی متنوع» انجام دهند، خواه پیاده‌روی سریع خواه کوهنوردی یا رقص باشد.

(تصویر روی جلد شماره ماه نوامبر مجله ووگ بریتانیا و ایالات متحده تصویر ادل خواهد بود.)

دیدگاهتان را بنویسید