به گزارش CNN فارسی اعضای جدید شورای شهر تهران در دومین نشست خود در روز یک‌شنبه ۱۷ مرداد علیرضا جاوید را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند. او از مدیران باسابقه شهرداری است و از جمله معاونت شهرسازی در این مجموعه را بر عهده داشته است.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر می‌گوید به پرویز حناچی، شهردار پیشین تهران پیشنهاد شده بود تا زمان انتخاب شهردار جدید سمت سرپرستی را بر عهده بگیرد اما او گفته است که اگر آمدن شهردار جدید طول بکشد کار برای او مشکل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا چمران در جمع خبرنگاران گفت: «با دوستان مشورت کردیم و گفتیم مشخص نیست که چقدر طول بکشد که آقای زاکانی از مجلس رأی بگیرد و بعد وزارت کشور برود و تایید شود.»

علیرضا زاکانی، رئیس کنونی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی یکی از نامزدان انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری بود که به نفع ابراهیم رئیسی کنار رفت.

ترجیح شهرداری به وزارت

او می‌گوید رئیس دولت سیزدهم به او پیشنهاد وزارت در یکی از وزارت‌خانه‌های رفاه و بهداشت یا ریاست دفتر ریاست جمهوری را داده اما او شهردار شدن را ترجیح می‌دهد.

زاکانی روز گذشته به خبرگزاری صدا و سیما گفت: «بین حضور در شهرداری تهران و حضور در کابینه نتیجه گرفتم که در شرایط کنونی و افزایش نارضایتی‌های مردم از شهرداری تهران و نیاز تهران به تحول فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تهران حاضر شوم.»

در سال‌های اخیر سمت شهرداری تهران برای دو نفر سکوی پرش به مقام‌های بالاتر بوده است؛ محمود احمدی‌نژاد از شهرداری تهران به ریاست جمهوری رسید و محمد باقر قالیباف  پس از ۱۲ سال حضور در این مسند ریاست مجلس را به دست گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید