به گزارش CNN فارسي ، فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خبر داد که تعداد مجروحان زمین لرزه روز شنبه در غرب هرمزگان به ۱۱۱ نفر افزایش یافت و ۱۰ نفر از مصدومان در بیمارستان‌های بندرلنگه و بندرعباس بستری هستند.در این زلزله همچنین پنج نفر جان باختند.

شهریار نوری‌زاده، مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان، از تخریب هزار و ۱۹۶ خانه در ۱۴ روستا خبر داد و میزان خسارت‌ها را بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان تخمین زد.

همچنین به گفته مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، روستای سایه خوش بندر خمیر به عنوان مرکز زلزله تقریبا به طور کامل تخریب شده است.

مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، نیز اعلام کرد که آواربرداری ۱۴ روستای زلزله زده غرب هرمزگان آغاز شده است.

در همین حال محمد کریمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان، از آسیب دیدن ۴۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف، ۸۸۹ پایه و ۵۵ دستگاه ترانسفورماتور خبر داد.

مقامات نهادهای امدادی از اسکان زلزله زدگان در چادر خبر داده اند و استاندار وعده داده که زلزله زدگان در کانکس اسکان داده خواهند شد و برای آنان وسایل سرمایشی تامین خواهد شد.

صبح روز شنبه دو زلزله به بزرگی ۶/۱ و ۶/۳ در هرمزگان، همراه با ده‌ها پس‌لرزه در روستاهای بندر خمیر، رخ داد. همچنین تا ساعت ۶:۳۰ صبح شنبه دست‌کم ۱۹ پس‌لرزه در منطقه به وقوع پیوست که بزرگی اکثر آن‌ها بالاتر از چهار بود.

در آخرین دقایق روز شنبه نیز زمین لرزه ای به بزرگی ۴/۲ ریشتر حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند.

در همین حال مهدی مسعودی، استاد زلزله شناسی دانشگاه های هرمزگان، گفت که پس از سه زلزله صبح شنبه و در ۳۰ ساعت گذشته بیش از ۵۸ زمین لرزه ثبت شده که بزرگ‌ترین آنها ۴/۵ ریشتر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید