به گزارش CNN فارسي ، یکی از مقامات کنگره آمریکا در جلسه استماع علنی روز سه‌شنبه مدعی شد که کارگروه جدید پنتاگون که برای ردیابی پدیده‌ های هوایی عجیب و ناشناس (UAP) تشکیل شده، ۴۰۰ گزارش در ارتباط با این موارد را ثبت و جمع‌آوری کرده است.

این اظهارات در حالی از سوی اسکات بری، معاون اطلاعات نیروی دریایی ایالات متحده ارائه شد که وی طی دیروز، در جلسه استماع کنگره در ارتباط با پهپادها که توسط کمیته فرعی اطلاعات مجلس نمایندگان این کشور برگزار شده بود، شهادت داد. این اولین باری است که در طول ۵۰ سال گذشته، جلسه استماع کنگره به صورت عمومی و علنی در ارتباط با پدیده‌ های هوایی عجیب برگزار می‌شود.

اسکات بری، افزایش این موارد را با عوامل متعددی نظیر محبوبیت روزافزون کوادکوپترها و پهپادها، به‌روزرسانی در فناوری حسگرها و افزایش درهم‌رفتگی هوایی مانند بالون‌های مایلار نسبت داد. او معتقد است در حالی‌که بسیاری از مشاهدات غیرقابل توضیح هستند، هیچ مدرکی دال بر دخالت عاملی فراطبیعی یا فرازمینی مانند سفینه های فضایی وجود ندارد.

بری گفت:

وقتی صحبت از داده‌هایی می‌شود که ما در اختیار داریم، در واقع ما به هیچ اطلاعات غیرمعمولی دست نیافتیم. ما هیچ‌گونه موردی را از گزارشات گروه UAP شناسایی نکرده‌ایم که نشان دهد منشا آن عاملی غیرزمینی است. وقتی می‌گوییم موارد بدون توضیح، منظورم همه چیز است، از داده‌های خیلی کم گرفته تا موارد دیگر… داده‌هایی که در اختیار داریم، ما را به سمت توضیح و استدلال قطعی سوق نمی‌دهد.

جلسه دیروز صرفا آخرین فصل از پدیده‌ای محسوب می‌شود که علاقه عمومی به مشاهده گزارش‌های UAP را تقویت کرده است. پیش‌تر، آخرین دور این نگرانی‌ها در سال ۲۰۱۷ آغاز شده بود، زمانی‌که نیویورک تایمز گزارشی را درباره یک برنامه سری پنتاگون به نام “شناسایی تهدیدات هوافضای پیشرفته (AATIP)” منتشر کرد که ظاهرا هدف آن بررسی موارد گزارش شده UAP بوده است. داستان در نهایت با ایجاد کارگروهی برای رصد پدیده‌ های هوایی عجیب و ناشناس در وزارت نیروی دریایی آمریکا طی سال ۲۰۲۰ با هدف بررسی این موارد به اوج رسید. جلسه دیروز نیز به عنوان بررسی داده‌های ثبت شده آن کارگروه از سوی نمایندگان مختلفی بود که پیگیر این موضوع بودند.

آندره کارسون، رئیس کمیته فرعی ضدترورسیم و ضدجاسوسی اطلاعات مجلس نمایندگان در سخنرانی افتتاحیه گفت:

این ادعا واقعیت دارد که گزارش‌های UAP غیرقابل توضیح هستند. اما آنها واقعی بوده و نیاز به بررسی دارند و از این طریق باید تهدیدات مربوط به آنها کاهش یابد.

برای شفاف‌سازی آنچه که گروه ویژه UAP پنتاگون جمع‌آوری کرده، بری دو ویدیوی مختلف از مشاهدات گزارش شده را نمایش داد که پیش از آن در فضای مجازی و رسانه‌ها نیز منتشر شده بودند. اولین مورد شامل ویدیویی بود که از کابین خلبان هواپیمای نیروی دریایی گرفته شده بود و یک جسم کروی بازتابنده کوچک را نشان می‌داد که در کنار پنجره خودنمایی می‌کند. این یک ویدیوی فوق‌العاده کوتاه بود که تنها چند ثانیه به طول انجامید و بیان‌گر آن بود که تا چه اندازه شواهد برای مشاهده و جمع‌آوری اطلاعات محدود است.

بری در ادامه گفت:

در بسیاری از موارد، این تنها چیزی است که در یک گزارش قابل رویت بود. حتی در بسیاری از موارد دیگر، مشاهدات از این نمونه نیز محدودتر است.

بری سپس

ویدیوی دیگری را نمایش داد که به نظر می‌رسید مثلثی چشمک‌زن که در آسمان حرکت می‌کند، از طریق عینک دید در شب مشاهده شده است. وی خاطرنشان کرد که توضیح این ویدیو، سال‌ها باعث سردرگمی مسئولان شده بود. اما پس از آن، دیگر مقامات نیروی دریایی سال‌ها بعد تصاویری مشابه را ثبت کردند که در آن، پهپادهایی نیز در اطراف مشاهده شده بودند. اکنون، گروه ویژه UAP مطمئن است که شی مرموز در واقع یک پهپاد بوده است.

بری در این باره افزود:

ما اکنون کاملا مطمئن هستیم که این مثلث‌ها با سامانه‌های هوایی بدون سرنشین در منطقه مرتبط هستند. ظاهر مثلثی آنها نیز در نتیجه عبور نور از عینک دید در شب و سپس ثبت آن توسط دوربین SLR است.

پس از این نشست عمومی، یک جلسه غیرعلنی نیز برگزار شد که طی آن مقامات، اطلاعات سری خود را با کنگره به اشتراک گذاشتند.

سال گذشته، پنتاگون گزارش مفصلی درباره مشاهدات پدیده‌ های هوایی عجیب و ناشناس منتشر کرد که در آن پنج توضیح احتمالی برای توجیه اسناد UAP ذکر شده بود، این موارد شامل عواملی نظیر بهم ریختگی جوی، پدیده‌های طبیعی در جو، فناوری فوق‌سری ایالات متحده یا فناوری دشمنان خارجی مانند روسیه و چین بود. این گزارش هم‌چنین حاوی توضیح پنجمی تحت عنوان سایر است که شامل مواردی بوده که قابل توضیح نیستند که تخیل عمومی و تئوری‌های مختلفی را به خود جذب می‌کنند. در حالی‌که بری تاکید کرده که گروه عملیات UAP هیچ لاشه‌ای را ندیده که با منشا زمینی بودن سازگار نباشد، آنها بر تفسیر موارد غیرقابل توضیح تمرکز کرده‌اند.

بری در پایان گفت:

تعدادی از رویدادها وجود دارند که در مورد آن توضیحی نداریم و تعداد انگشت شماری نیز گزارش‌ شده‌اند که در بر گیرنده ماموریت‌های خاص پروازی است که ما نمی‌توانیم با داده‌هایی که در اختیار داریم آنها را شرح دهیم. بدیهی است که این موارد بیش از نمونه‌های دیگر حس کنجکاوی و پیگیری ما را برانگیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید