در ضربات پنالتی عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی پنالتی‌های خود را خراب کردند اما استقلالی‌ها به غیر مهدی قایدی همه ضربات خود را به گل تبدیل کردند.

دیدار دو تیم در ۱۲۰ دقیقه بدون گل و تا حدود زیادی کسل‌کننده به پایان رسید.

برخلاف ۹۰ دقیقه آرام، تنها در وقت‌های اضافه بود که چند موقعیت جدی روی دروازه‌های خلق شد هر چند توپی از خط دروازه‌ها رد نشد.

یک بار عیسی آل‌کثیر با ضربه سر توپ را به تیر دروازه استقلال کوبید و در ادامه هم مهدی قایدی در موقعیتی تقریبا تک به تک نتوانست دروازه حامد لک را باز کند.

نیمه اول این مسابقه با پاس‌های اشتباه پی‌در‌پی و بسیار کسل‌کننده به پایان رسید.

در نیمه دوم استقلال با آوردن بابک مرادی به جای محمد نادری، سمت چپ خود را تقویت کرد و پرسپولیس هم در ۱۰ دقیقه پایانی، هر دو مهاجم خود را تعویض کرد و عیسی آل کثیر و مهدی عبدی را جایگزین شهریار مغانلو و امید عالیشاه کرد اما این تعویض ‌ا هم به خلق موقعیت جدی روی دو دروازه نشد.

نکته جالب توجه هم این که اتفاقا هر دو یار تعویضی پرسپولیس در نوک حمله با از دست دادن ضربات پنالتی موجب شکست قرمزها شدند که از این لحاظ، داربی کم افت و خیز ایران شبیه فینال یورو ۲۰۲۰ میان انگلستان و ایتالیا شد.

دیدار سال گذشته دو تیم در مرحله نیم نهایی جام حذفی به ضربات پنالتی کشیده شده بود که آن دیدار را هم شاگردان فرهاد مجیدی با پیروزی پشت سر گذاشته بودند.

یحیی گل محمدی که هم اکنون پرسپولیس زیر نظر او شانس اول قهرمانی در لیگ برتر ایران را دارد، تاکنون نتوانسته با این تیم جام حذفی ایران را فتح کند.

مسابقه فینال سال ۹۹ را تراکتورسازی تبریز و استقلال برگزار کردند که در پایان جام به تبریز رفت.

در دیگر دیدار حساس این مرحله، آلومینیوم آراک در سیرجان مقابل گل‌گهر این شهر قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۳ بر یک به نفع تیم سیرجانی به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید