به گزارش CNN فارسی ، بعد از گذشت دو روز بدون مدال برای ایران در پارالمپیک، امروز با حضور یک وزنه بردار در رقابت های دسته منهای ۶۵ کیلوگرم بالاخره کاروان ایران وارد جدول مدال های بازی های پارالمپیک توکیو شد.

مسابقات این دسته امروز در سالن توکیو اینترنشنال فوروم و با حضور ۱۰ ورزشکار از کشورهای مختلف جهان برگزار شد و امیر جعفری نیز نماینده ایران به حساب می آمد.

در حالی که در جدول پیش بینی مدال های ایران، برای جعفری مدال برنز پیش بینی شده بود، اما او توانست فراتر از انتظار ظاهر شود. در پایان رقابت این دسته، لیو لی از چین با ۱۹۸ کیلوگرم به مدال طلا رسید. امیر جعفری با ۱۹۵ کیلو روی سکوی دوم رفت و بتیر حصینه از الجزایر با ۱۹۲ سوم شد.

کاروان ایران با مدال نقره ای که امیر جعفری کسب کرد، در رده سی و چهارم جدول مدال ها قرار گرفت.

شکست ایران در دومین بازی بسکتبال

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران اولین مسابقه خود در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را با شکست سنگین ۸۱ بر ۳۹ مقابل استرالیا به پایان رساند. این تیم از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف امریکایی رفت که در بازی اول به سختی از سد آلمان گذشته بود. این مسابقه نیز با دومین شکست ایران همراه بود.

خیز ایران برای مدال در تیراندازی با کمان

در مرحله تعیین رنکینگ ماده ریکرو انفرادی تیراندازی با کمان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شاهد شکسته شدن رکورد بازی ها بودیم؛ رکوردی که توسط غلامرضا رحیمی شکسته شد.

رحیمی در رقابت با ۳۱ نفر ورزشکار حاضر در این ماده موفق شد با ۶۴۴ امتیاز ضمن شکستن رکورد بازی های پارالمپیک، به عنوان نفر اول این ماده در مرحله اول حذفی با قرعه استراحت مواجه شد.  رکورد این ماده پیش از شکسته شدن توسط رحیمی در اختیار ابراهیم رنجبر از ایران بود که در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به ثبت رسیده بود.

رمضان بیابانی در ماده کامپوند انفرادی عملکرد خوبی داشت و موفق شد با ثبت امتیاز ۶۹۹ در مکان دوم بایستد. او برای رسیدن به مکان دوم دور تعیین رنکینگ، رکورد شخصی خود را شکست. بیابانی در گام اول خود در مرحله حذفی به مصاف سلیمان سلیمان از عراق می رود. علی سینا منشازاده دیگر نماینده ایران در این ماده بود که امتیاز مشابه با بیابانی را کسب کرده و در مکان چهارم قرار گرفت؛ او در مرحله یک شانزدهم نهایی باید به مصاف عمر اچه وریا از مکزیک برود.

حذف دوچرخه سوار ایرانی در نیمه نهایی

مهدی محمدی، نماینده ایران در ماده پیست تعقیبی انفرادی ۴۰۰۰ متر C5 صبح امروز برای حضور در مرحله فینال با همگروهی های خود به رقابت پرداخت اما نتوانست به این هدف دست پیدا کند.

او با زمان ۵ دقیقه و ۹ ثانیه و ۱۵۴ صدم ثانیه در رده دهم گروه قرار گرفته و از صعود به مرحله پایانی بازماند. در این گروه فولون از فرانسه با ثبت رکورد ۴ دقیقه و ۱۸ ثانیه و ۲۷۴ صدم ثانیه اول شد و ورزشکاران استرالیا و اوکراین دوم و سوم شدند.

دوچرخه سوار کشورمان هنوز شانس های دیگری در پارالمپیک ۲۰۲۰ دارد و در دو ماده دیگر می تواند برای مدال بجنگد؛ او روز سه شنبه در جاده تایم تریل و روز جمعه در جاده استقامت با حریفانش رقابت خواهد کرد.

محرومیت دوچرخه سوار لهستانی

اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری (UCI) روز جمعه اعلام کرد مارسین پولک دوچرخه سوار لهستانی و دارنده مدال برنز بازی های پارالمپیک توکیو بعد از مثبت شدن تست دوپینگ به طور موقت تعلیق شد.

در بیانیه فدراسیون جهانی آمده است: این دوچرخه سوار موقتا محروم می شود و منتظر تصمیم نهایی درباره این پرونده خواهد بود. بنابراین وی مجاز به شرکت در مسابقات آزمایشی ۱۰۰۰ متر  مردان پارالمپیک توکیو نیست.

پولک ۳۸ ساله چهارشنبه مدال برنز خود را کسب کرد.

او همچنین دو عنوان مسابقات جهانی تایم تریل در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ را از آن خود کرده بود.

این اولین تست مثبت دوپینگ ورزشکاران در پارالمپیک توکیو است.

دیدگاهتان را بنویسید