به گزارش CNN فارسی ، روز ماقبل پایانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با طلای تیم ملی والیبال نشسته و اصغر عزیزی در پاراتکواندو، نایب قهرمانی صادق بیت سیاح در پرتاب نیزه و سجاد محمدیان در پرتاب وزنه همراه بود؛ با مدال های امروز، کاروان ایران با ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز در مکان دوازدهم جدول توزیع مدال ها قرار دارد.

نمایندگان ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، امروز آخرین مسابقات خود را برگزار کردند و کاروان ایران در روز دوازدهم و پایانی بازی ها نماینده ای نخواهد داشت. به این ترتیب ایران با تعداد مدال های روز یازدهم باید منتظر برگزاری بازی های روز پایانی باشد تا رتبه نهایی اش در توکیو ۲۰۲۰ مشخص شود.

بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از روز ۲ شهریور آغاز شد و کاروان ایران با ۸۳ ورزشکار و مربی در ۱۰ رشته ورزشی در این بازی ها حضور داشت. در حالی که کاروان ایران در دوره قبلی بازی ها در ریو ۲۰۱۶ با مجموع ۲۴ مدال ( ۸ طلا،۹ نقره و ۷ برنز) در مکان پانزدهم قرار گرفته بود، این امکان وجود دارد که با وجود کمتر شدن یک مدال در مجموع، با توجه به کسب تعداد طلای بیشتر نسبت به دور قبل، رتبه ایران حداقل یک یا دو پله ارتقا یابد. البته خوش بینانه ترین حالت ممکن، حفظ همین رتبه دوازدهم در پایان بازی هاست که می تواند یک پایان بسیار شیرین باشد.

اسامی مدال آوران ایران در این دوره به تفکیک رنگ مدال ها:

مدال طلا:
۱ – امیر خسروانی – پرش طول
۲ – مهدی اولاد – پرتاب وزنه
۳ – ساره جوانمردی – تپانچه بادی
۴ – هاشمیه متقیان – پرتاب نیزه
۵ – روح الله رستمی – وزنه برداری
۶ – محمدرضا خیرالله زاده – جودو
۷ – وحید نوری – جودو
۸ – سعید افروز – پرتاب نیزه
۹ – زهرا نعمتی – تیروکمان ریکرو
۱۰ – حامد امیری – پرتاب نیزه
۱۱ – تیم ملی والیبال نشسته
۱۲ – اصغر عزیزی اقدم – پاراتکواندو

 

مدال نقره:
۱ – رمضان بیابانی – تیروکمان کامپوند
۲ – امان الله پاپی – پرتاب نیزه
۳ – منصور پورمیرزایی – وزنه برداری
۴ – امیر جعفری – وزنه برداری
۵ – حامد صلحی پور – وزنه برداری
۶ – مهدی اولاد – پرتاب دیسک
۷ – علی پیروج – پرتاب نیزه
۸ – صادق بیت سیاح – پرتاب نیزه
۹ – مهدی پوررهنما – پاراتکواندو
۱۰ – سجاد محمدیان – پرتاب وزنه
۱۲ – علیرضا مختاری – پرتاب وزنه

 

مدال برنز:
سامان رضی – وزنه برداری

گفتنی است که با توجه به غیبت تیم های فوتبال ۵ نفره و ۷ نفره که در دوره گذشته به مدال نقره پارالمپیک دست یافته بودند، والیبال تنها مدال آور ایران در بخش تیمی توکیو ۲۰۲۰ بود. در این دوره همچنین ایران تنها یک برنز کسب کرد در حالی که در دوره گذشته ۷ برنز کسب کرده بود.

کاراون ایران روز گذشته با کسب ۱۲ طلا، ۱۱  نقره و یک برنز و مجموع ۲۴ مدال به کار خود در این دوره پایان داد و بهترین عملکرد در تاریخ بازی‌های پارالمپیک را رقم زد. پیش از این، بهترین عملکرد ایران در پارالمپیک مربوط به ۲۰۰۰ سیدنی بود که ۱۲ طلا، ۴ نقره و ۷ برنز کسب شد.

دیدگاهتان را بنویسید