به گزارش CNN فارسی، بر اساس ویدیوها، تصاویر و گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال معترضان شامگاه دوشنبه چهارم مهر در مناطق مختلف تهران شعارهایی را علیه حکومت سردادند.

 

معترضان در خیابان اشرفی اصفهانی تهران بوق خودروهای خود را به نشانه اعتراض به صدا درآوردند و در سعادت‌آباد مردم از پشت پنجره‌هاشعار مرگ بر دیکتاتور دادند.

 

همچنین اهالی نیاوران از پشت‌بام‌ها شعار «‌مرگ بر دیکتاتور» سردادند و معترضان با شعار علیه حکومت در نارمک به خیابان آمدند.

 

در گوهردشت کرج نیز معترضان به خیابان آمدند و شعار ایرانی با غیرت، حمایت، حمایت سردادند.

در استان گیلان، معترضان در رشت یک بنر تبلیغ حجاب را آتش زدند.

 

همچنین شامگاه دوشنبه شهرهای کردنشین ایران نیز همچنان صحنه خیزش علیه جمهوری اسلامی بود. خودروها در سنندج برای اعتراض بوق ممتد می‌زدند و زنان در تجمع مریوان روسری‌های خود را درآوردند.

 

در قروه، یکی دیگر از شهرهای استان کردستان نیز معترضان به خیابان آمدند.

همچنین روز دوشنبه صدها زن در منطقه تحت کنترل کردها در شمال سوریه در اعتراض به کشته شدن مهسا امینی با برگزاری تجمعی موهای خود را کوتاه کردند و روسری‌هایشان را سوزاندند.

 

با ادامه اعتراض‌های شبانه در شهرهای مختلف ایران، اینترنت به شکل شدیدتری نسبت به شب‌های قبل مختل شد.

 

بر اساس اطلاعات «‌کلدفلر»، اینترنت موبایل در ایران در اپراتورهای رایتل، ایرانسل و همراه اول از ساعت ۱۶ به وقت محلی قطع شد.

 

در حالی که سازمان حقوق بشر ایران تازه‌ترین آمار کشته‌شدگان خیزش سراسری در ایران علیه جمهوری اسلامی را دست‌کم ۷۶ نفر اعلام کرد، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت هشدار داد: اگر به کشتار مردم پایان داده نشود، کار را تعطیل خواهیم کرد.

ین در حالی است که دانشجویان دانشگاه‌های مختلف ایران روز دوشنبه اعلام کرده‌اند در اعتراض به وضعیت امنیتی حاکم بر دانشگاه‌ها و کشتار مردم، سر کلاس‌های درس از جمله کلاس‌های مجازی شرکت نمی‌کنند و همچنین خواستار آزادی همکلاسی‌های بازداشت شده خود در تجمع‌های اخیر هستند.

 

همچنین روز دوشنبه آلمان سفیر جمهوری اسلامی در برلین را در اعتراض به کشتار مردم در ایران احضار کرد و جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا نیز اعلام کرد این کشور ده‌ها فرد و نهاد جمهوری اسلامی از جمله گشت ارشاد را تحریم می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید