به گزارش CNN فارسی ، بر این اساس روز پیش ، خودروسازی سایپا در آخرین پیش ‌فروش خود برای پنج محصول تولیدی ( کوئیک S، ساینا S، کوئیک دنده‌ای، کوئیک R و وانت پراید) علاوه بر حذف محدودیت‌ های ثبت نام، قرعه‌ کشی را نیز از فرآیند فروش خود حذف کرده است.

بر اساس اطلاعیه ‌ای که این خودروساز منتشر کرده است ، متقاضیان این توانایی را دارند که در زمان تعیین شده ( از امروز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۲۴ ساعت ) به سایت فروش این خودروساز مراجعه کرده و از میان محصولات عرضه شده ، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند، مبلغ اعلام شده را به عنوان پیش‌ پرداخت به حساب خودروساز واریز و منتظر دریافت خودرو بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده (دی ماه ۱۴۰۰ تا تیرماه ۱۴۰۱) از طرف خودروساز باشند.

به نظر می آید هم اکنون خودروسازان ، حذف محدودیت ها را در برنامه پیش‌ فروش خود اعمال کرده‌اند ولی کم کم شاهد حذف محدودیت ‌ها برای حضور متقاضیان در طرح‌ های فروش فوق ‌العاده نیز خواهیم بود. ولی چرا خودروسازان به سوی حذف محدودیت ‌ها و قرعه ‌کشی از فرآیند فروش خود رفتند؟

به نظر می ‌رسد یکی از اصلی ‌ترین دلیل این مساله ، نگرانی خودروسازان از کاهش متقاضی برای محصولات تولیدی باشد. بررسی طرح‌ های فروش خودروسازان نشان می ‌دهد که نمودار حضور متقاضیان در برنامه ‌های متعدد فروش آنها طی حدود ۱۵ ماهی که از اعمال محدودیت‌ ها و شناسایی خریداران از مسیر قرعه ‌کشی می ‌گذرد، روند نزولی داشته است. اما باید توجه کرد ، افت متقاضیان برای حضور در طرح‌ های فروش خودروسازان از آبان سال پیش محسوس ‌تر شده است.

در حال حاضر با برداشته شدن محدودیت ها و حذف قرعه ‌کشی این امکان وجود دارد تا متقاضیان در بازه زمانی اعلامی به سایت خودروسازان مراجعه کرده و با پرداخت پول، خودروی مورد نظر خود را پیش‌ خرید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید