به گزارش CNN فارسي ، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اعلام کرد که در حال بررسی این واقعه به عنوان جرمی با انگیزه “نفرت و نژادپرستی” است.

متهم بعد از ظهر روز شنبه ۱۴ ماه مه وارد یک سوپرمارکت در شهر بوفالو شد و هم‌زمان با پخش زنده اینترنتی، شروع به تیراندازی به مشتری‌ها کرد.

پلیس می‌گوید سه نفر هم در این تیراندازی زخمی شده‌اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا این حادثه را یک حمله “منزجرکننده” خواند و محکوم کرد.

آقای بایدن گفت: “برای پایان دادن به تروریسم داخلی ناشی از نفرت، باید هر چه در توان داریم انجام دهیم.”

پلیس می‌گوید متهم ساعت‌ها رانندگی کرده تا به محل تیراندازی در شهر بوفالو واقع در شمال ایالت نیویورک برسد.

جوزف گرامالیا، کمیسر پلیس بوفالو گفت: “۱۳ نفر در جریان این تیراندازی هدف گلوله قرار گرفتند که اکثر آنها سیاه‌پوست بودند.”

سه مجروح این تیراندازی از کارکنان سوپرمارکت بودند و وضعیت جسمی آنها پایدار گزارش شده است.

یک افسر پلیس بازنشسته که به عنوان نگهبان این سوپرمارکت استخدام شده بود تلاش کرد به مهاجم شلیک کند اما بر اثر تیراندازی کشته شد.

مهاجم علاوه بر مسلسل خودکار دستی، جلیقه ضدگلوله به تن کرده بود و کلاه جنگی هم بر سر گذاشته بود. او پس از رد و بدل کردن آتش سنگین با نیروهای پلیس خود را تسلیم کرد.

مقام‌های شهر بوفالو -که در نزدیکی آبشار نیاگارا واقع شده- گفته‌اند مهاجم را تا ساعتی دیگر به دادگاه می‌برند تا قاضی او را تفهیم اتهام کند.

یکی از منابع پلیس به شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفته که مهاجم به هنگام تیراندازی دشنام‌های نژادی سر داده است.

برایان براون، شهردار بوفالو در کنفرانس خبری بعد از این تیراندازی گفت: “این بدترین کابوسی است که یک محله و جامعه با آن زندگی می‌کند و ما اکنون با آن روبرو شدیم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این فرد بین‌ ما و در کشورمان تفرقه بیندازد.”

یکی از افسران پلیس حاضر در صحنه این واقعه را این طور توصیف کرد: “گویی در میان صحنه یک فیلم ترسناک قدم می‌زدم با این تفاوت که این واقعی بود.”

کتی هوچل، فرماندار ایالت نیویورک هم این کشتار را “خشونتی پست و مطرود” خوانده است.

دیدگاهتان را بنویسید