به گزارش CNN فارسی ، در نهایت، سازندگان آن امیدوارند، جعبه سیاه به تمدن‌های آینده بگوید که بشر چگونه بحران آب‌وهوایی را ایجاد کرد، و چگونه ما در رسیدگی به آن شکست خوردیم یا موفق شدیم.

جاناتان کنیبون، هنرمند و مدیر گروه هنری انجمن ، که درگیر این پروژه است، به سی‌ان‌ان گفت: «این جعبه به‌عنوان یک دفتر کل غیرقابل تخریب و مستقل از «سلامت» در سیاره ما عمل خواهد کرد. و ما امیدواریم که رهبران را وادار به پاسخگویی کند و الهام بخش اقدام و واکنش درباره ی موضوعات آب و هوایی در جمعیت گسترده تر باشد.»
در حالی که ساخت جعبه همچنان تا سال آینده ادامه خواهد داشت، هارد دیسک ها از قبل از نشست آب و هوای COP26 در گلاسکو، اسکاتلند، در ماه نوامبر، با ضبط یافته ها و مکالمات مبتنی بر الگوریتم فرایند این کار را آغاز کرده اند.


سازندگان این پروژه، از جمله محققان دانشگاه تاسمانی و یک شرکت ارتباطات بازاریابی، با نام Clemenger BBDO، می نویسند: «این جعبه سیاه هر قدمی را که ما به سمت این فاجعه برمی داریم ثبت می کند، صدها مجموعه داده، اندازه‌گیری های مربوط به سلامت سیاره ما به طور مداوم جمع‌آوری شده و به طور ایمن برای نسل‌های آینده ذخیره خواهد شد.»

این جعبه سیاه فولادی تمام مکالمات مربوط به آب و هوا از گذشته، حال و آینده از جمله تغییرات دمای زمین و دریا، اسیدی شدن اقیانوس ها، میزان گازهای گلخانه ای در جو، جمعیت انسانی، مصرف انرژی، هزینه های نظامی، تغییرات آب و هوا تحت تاثیر سیاست را در خود ذخیره می کند.
به گفته سازندگان، جعبه مملو از درایوهای ذخیره‌سازی خواهد بود و دائماً داده‌های علمی را از اینترنت دانلود می‌کند، که انرژی مورد نیاز آن از پنل‌های خورشیدی و ذخیره‌سازی باتری تامین می‌شود.
توسعه‌دهندگان تخمین می‌زنند که جعبه سیاه ظرفیت ذخیره‌سازی داده‌های کافی برای سه تا پنج دهه آینده را دارد و به تحقیقات خود برای افزایش قابلیت‌های ذخیره‌سازی آن فراتر از آرشیو داستان و فشرده‌سازی داده‌ها ادامه می‌دهند.
Kneebone گفت که سازندگان هنوز در تلاشند تا بفهمند چه کسی می‌تواند در آینده‌ای دور از جعبه استفاده کند، زیرا دسترسی به آن دشوار است و به فناوری‌های پیشرفته نیاز دارد.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید