به گزارش CNN فارسي ، یکتا جمالی، پدیده تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران که در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان در یونان، مدال «نقره» یک‌ضرب را کسب کرد، همراه با کاروان ایران «به کشورش بازنگشته» و تاکنون کسی از محل اقامت او اطلاعی ندارد.

به گزارش رسانه‌های داخلی در ایران، تیم وزنه‌برداری ایران بامداد چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت‌، یونان را به مقصد تهران ترک کرد.

گفته می‌شود که علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران در یونان مانده تا جویای شرایط این ورزشکار شود.

زهرا پورامین، سرپرست نایب رئیس زنان فدراسیون وزنه‌برداری، ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «ایرنا» با تایید «ناپدید شدن یکتا جمالی» در یونان عنوان کرد: «نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده، اما علی مرادی، رییس فدراسیون در یونان است تا بتواند یکتا جمالی را به ایران بازگرداند. البته در این زمینه رایزنی‌هایی با خانواده جمالی شده است تا بتوانیم او را به کشور برگردانیم.»

گفتنی است، یکتا جمالی در دسته ۸۷ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جوانان جهان به روی تخته رفت و با مهار وزنه‌های ۹۴ کیلوگرم در حرکت اول یک‌ضرب، ۹۸ کیلوگرم در حرکت دوم و با یکصد کیلوگرم در حرکت سوم، پس از وزنه‌بردار ازبکستانی موفق به کسب مدال نقره در یک‌ضرب شد.

جمالی در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ جهان موفق به کسب مدال برنز شده بود و عنوان نخستین مدال‌آور تاریخ وزنه‌برداری بانوان ایران را به خود اختصاص داده بود.

شایان ذکر است که از کشور ایران تنها دو ورزش‌کار به نام‌های علی‌رضا یوسفی و یکتا جمالی به مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ جهان «آتن» اعزام شدند.

یوسفی، وزنه‌بردار ۱۸ ساله مازندرانی با رکوردشکنی، سه مدال طلا کسب کرد و بر سکوی نخست مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جوانان جهان قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید