به گزارش CNN فارسي ، سالار زاده گفت «دلیل چنین اعمال چنین ممنوعیت‌هایی این است که برخی از کارهای زیبایی نظیر کاشت ناخن به لحاظ شرعی اشکال دارد و آقایان اذعان داشتند چون اینجا شهر امام رضا است، نباید این کارها صورت گیرد.»

او افزود «ستاد مطالبه‌گران مردمی» این دستور را به اتحادیه آرایشگران داده و «ادعا داشتند این ممنوعیت‌ها خواست مردم بوده و برایشان سوال پیش آمده که چرا در شهر امام رضا چنین کارهایی انجام می‌شود.»

او گفت در فرایند اعمال محدودیت، ستاد مطالبه‌گران مردمی این درخواست را کرده و وزارت صمت هم این دستورالعمل را به اتحادیه آرایشگران ابلاغ کرده است.

ستاد مطالبه‌گران مردمی، عنوان تشکلی وابسته به حکومت با عضویت نیروهای عمدتا بسیجی است که در شهرهای مختلف ایران برای ترویج سیاست‌های حکومت فعالیت می‌کنند.

اتحادیه آرایشگران زن مشهد: مجبوریم محدودیت‌ها را اجرا کنیم

در این ابلاغیه مجموعه‌ای وسیع از فعالیت‌ها از جمله برگزاری کارگاه آموزشی، «اپیلاسیون محرمه»، «تتو نقاط محرمه»، پوشش «نامتعارف» در محل کار، پخش موسیقی «غیرمجاز»، کاشت ناخن، کاشتن مژه، پیرسینگ، بوتاکس، تزریق ژل ممنوع شده است.

رییس اتحادیه آرایشگران زن مشهد با بیان این که متوجه نشدم که چرا اپیلاسیون نقاط محرمه برای بانوان ممنوع شود» گفت: «فرادی که این دستورالعمل را تنظیم کرده اند صراحتا به این نکته اذعان داشتند که درست نیست در یک سالن زیبایی، یک زنی برخی از نقاط بدنش را اصلاح کند.»

او افزود: «ما چاره‌ای جز اجرای دستورالعمل ها نداریم و باید تحت هر شرایطی این ممنوعیت‌ها را اجرا کنیم.»

بنا بر گزارش‌های رسیده ، ابلاغیه مشابه مشهد به آرایشگران زن در تعدادی از دیگر استان‌های کشور ابلاغ شده است. در این ابلاغیه تهدید شده که در صورت رعایت نشدن این موارد با آرایشگاه ها برخورد می‌شود و آنان در صورت لزوم به قوه قضاییه معرفی خواهند شد.

در همین حال بر اساس اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، تعدادی از آرایشگران زن مشهد بازداشت و تعداد دیگری احضار شده‌اند.

نظیر چنین ممنوعیت‌هایی پیشتر هم در ایران سابقه داشته است و از جمله در سال ۱۳۹۴، برای مدتی تبلیغات اپیلاسیون در قزوین ممنوع اعلام شد. در آن زمان این ممنوعیت پس از آن اتفاق افتاد که جمعی از نیروهای حامی حکومت در نامه‌ای سرگشاده نسبت به گسترش استفاده از اپیلاسیون در این شهر اعتراض کرده بودند.

علاوه بر این در سال ۹۸ نیز به دنبال انتشار عکس تبلیغاتی یک آرایشگاه زنانه در بابل در فضای مجازی، که تصویر زن جوانی را در مقابل یک بنر تبلیغاتی نشان می‌داد، آرایشگاه پلمب و صاحب آن بازداشت شد.

دیدگاهتان را بنویسید