به گزارش CNN فارسي ، یک سازمان مردم‌نهاد که آزادی اینترنت در جهان را رصد می‌کند شامگاه چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت از قطع شدن موقت اینترنت مشترکان شرکت رایتل در ایران و اختلال در اینترنت دیگر اپراتورهای ایرانی خبر داد. همزمان گزارش‌هایی نیز از اعتراضات در شهرهای مختلف استان خوزستان منتشر شده است.

سازمان نت‌بلاکز در توییتر با انتشار نموداری نشان داد اینترنت کاربران رایتل که سومین اپراتور سراسری تلفن همراه در ایران محسوب می‌شود، برای لحظاتی در شامگاه چهارشنبه به کلی قطع شده است.

این توییت همچنین می‌گوید شرایط اینترنت دیگر اپراتورهای تلفن همراه و خطوط ثابت در ایران نیز در این ساعات بدتر شده است.

نت‌بلاکز احتمال داده که کند شدن سرعت اینترنت در ایران برای محدود ساختن جریان اطلاعات در هنگامه اعتراضات باشد.

شامگاه چهارشنبه ویدیوهای متعددی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که کاربران می‌گویند مربوط به اعتراضات در شهرهای دزفول و ماهشهر است. رادیو فردا هنوز نتوانسته است صحت این ویدیوها را به طور مستقل تایید کند.

یکی از این ویدیوها جمعیتی را نشان می‌دهد که شعار «مرگ بر رئیسی» سر می‌دهند، شعاری علیه رئیس جمهوری ایران که تازگی دارد و نمی‌توان آن را به اعتراضات گذشته نسبت داد. برخی دیگر از این ویدیوها نیز حاوی شعارهایی علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و کلیت جمهوری اسلامی است.

متن‌هایی که همراه اغلب این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند می‌گویند که این اعتراضات در واکنش به گرانی‌ها و شرایط وخیم اقتصادی در ایران است که دولت ابراهیم رئیسی در مهار آن ناکام بوده است.

در روزهای اخیر گزارش‌های متعددی از قطع شدن اینترنت در شهرهای مختلف استان خوزستان منتشر شده. همچنین شماری از شهروندان در این استان نیز بازداشت شده‌اند که «سازمان حقوق بشر در ایران» هویت دست‌کم چهار نفر آنها را شناسایی کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، بازداشت شهروندان معترض خوزستانی در پی انتشار فراخوانی مبنی بر تجمع و اعتراض به افزایش قیمت نان از شامگاه پنج‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت آغاز شده و در روزهای بعد ادامه داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید