به گزارش CNN فارسی اعتراض‌های سراسری در ایران پس از فروپاشی ساختمان «متروپل»، شب گذشته به «شهر ری» در جنوب تهران رسید و گزارش‌ها نشان می‌دهد که معترضان تهرانی نیز در برابر «تئاتر شهر» با بازماندگان کشته‌شدگان متروپل ابراز همدردی کردند.

در ویدیویی که از اعتراضات مردم شهر ری در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان شعار «مرگ بر دیکتاتور» را سر می‌دهند.

اعتراضات در آبادان، خاستگاه این اعتراضات نیز شب گذشته ادامه داشت و در ادامه سرکوب و خشونت علیه معترضان، نیروهای امنیتی به سوی شهروندان آبادانی گاز اشک‌آور شلیک کردند.

شهروندان عرب کوی ملاشیه اهواز نیز با سر دادن شعارهایی با زبان عربی و «یزله» و پایکوبی در خیابان‌ها، ضمن اعلام همبستگی با مردم آبادان و اعتراض نسبت به فساد و عدم‌پاسخگویی مسئولان و محکوم کردن تبعیض سیستماتیک نظام علیه مردم عرب اهواز، شعارهای هویت‌طلبانه سردادند.

این اعتراض‌ها در شهر اندیمشک، دیگر شهر استان خوزستان نیز ادامه داشت و بر اساس ویدیوهای منتشرشده، معترضان شعار «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله» سر دادند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد نیروهای امنیتی در دزفول و دیگر شهرهای استان خوزستان حضور سنگینی داشته تا از شکل‌گیری اعتراضات جلوگیری کنند. اینترنت نیز همچنان با اختلال مواجه بوده و دسترسی کاربران خوزستانی به آن با مشکل مواجه شده است.

اعلام عزای عمومی دیرهنگام

پس از گذشت نزدیک به یک هفته از فروریختن ساختمان «متروپل»، روز شنبه دولت جمهوری اسلامی ایران در اقدامی دیرهنگام یکشنبه هشتم خرداد را عزای عمومی اعلام کرد.

در اعتراضات روزهای گذشته، شعارهای فراوانی علیه حاکمیت جمهوری اسلامی سر داده شد و مردم معترض بارها شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله» و «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

خامنه‌ای، در چهارمین روز پس از حادثه فروریختن ساختمان «متروپل» در آبادان پیام تسلیت فرستاد و این حادثه را «تاسف‌بار» خواند.

ساختمان تجاری اداری متروپل دوشنبه دوم خرداد، به صورت ناگهانی فرو ریخت و منجر به کشته‌شدن دست‌کم ۲۹ نفر شد.

این پست دارای یک دیدگاه است

  1. سعید رادمنش

    سلام لطفاً مردم ایران رو تنها نزارید و اخبار اعتراضات رو پوشش بدید مردم ایران تنها هستند اگه بتونید تو cnnانگلیسی هم پوشش بدید عالی میشه ممنون

دیدگاهتان را بنویسید