به گزارش CNN فارسی ، فهرست دلایلی که ممکن است شریک رختخوابتان شما را در شب بیدار نگه دارد، می تواند طولانی باشد و به اندازه خلق و خوی شما وقتی هر روز صبح خود را از رخت خواب بیرون می رانید، خسته کننده باشد.
به گفته مرکز بیماری های ایالات متحده، محرومیت از هفت تا هشت ساعت خواب کامل در هر شب با افزایش خطر ابتلا به دیابت، سکته مغزی، بیماری های قلبی عروقی و زوال عقل مرتبط است.
وندی تروکسل، متخصص خواب، دانشمند ارشد علوم رفتاری در شرکت RAND و نویسنده کتاب “به اشتراک گذاری پوشش ها: راهنمای هر زوج برای خواب بهتر”، گفت: عوارض احساسی نیز وجود دارد.


تروکسل می‌گوید: «کم خوابی می‌تواند بر جنبه‌های کلیدی عملکرد رابطه مانند خلق و خو، سطح ناامیدی، تحمل، همدلی و توانایی شما در برقراری ارتباط با شریک زندگی‌تان و سایر افراد مهم زندگی‌تان تأثیر بگذارد.»
ربکا رابینز، متخصص خواب، مدرس بخش پزشکی خواب در هاروارد مدیکال، گفت: خواب کم – و خلق و خوی ناخوشایند ناشی از آن – باعث می‌شود که افراد کمتر بتوانند راح حل برای مشکلات خود و یا شریک زندگیشان پیدا کنند.
رابینز گفت که این فشار می تواند به افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات عاطفی و روابط تبدیل شود.
رابینز گفت: «متاسفانه، این (فشار) یک حلقه بازخورد منفی ایجاد می کند که در آن خواب شب بعد نیز آسیب می بیند. این فرآیند می تواند به سرعت به علائم مربوط به سلامت روان تبدیل شود.

سوالی که همیشه برای من پیش می آید این است که آیا اگر من و همسرم جدا بخوابیم بد است؟ تروکسل گفت: پاسخ منفی است، نه لزوما. حتی می‌تواند جنبه‌های مثبت مهمی داشته باشد.»

تحقیقات انجام شده توسط تروکسل و تیم او نشان داد که یک فرد با استراحت خوب “ارتباط پذیر بهتر، شادتر، همدل تر، جذاب تر و بامزه تر است” – همه ویژگی هایی که برای ایجاد و حفظ روابط قوی کلیدی هستند.
به گفته تروکسل، جدا از هم خوابیدن به زوج‌ها کمک می‌کند تا شادتر و کمتر خشمگین باشند و بیشتر بتوانند از زمان کنار هم در رختخواب لذت ببرند، به‌ویژه در آخر هفته‌ها که نیازهای کاری کمتر است.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید