به گزارش CNN فارسی، زمانی که چند سال پیش PayPal از شرکت eBay جدا شد، eBay به عنوان شرکتی کمتر هیجان‌انگیز در نظر گرفته شد. اما مطمئناًامسال در وال استریت اینطور نیست. سهام eBay  امسال بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است، در حالی که PayPal (PYPL) بیش از ۲۰ درصد سقوط کرده است. این شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ بسیار متفاوت عمل کردند. پی پال(PayPal)، که اکنون بهمردم امکان خرید و فروش بیت‌کوین را می‌دهد، در معرض نوسانات بازار ارزهای دیجیتال و نگرانی‌هایی در مورد برنامه شایعه شده آنبرای پیشنهاد خرید پینترست (PINS) قرار گرفته است، اگرچه پی‌پال این شایعات را رد کرد. اما برای این شرکت قضیه متفاوت رقمخورد،این شرکت به لطف شرط‌بندی اش‌بر روی چندین بخش در حال رشد سریع بازار تجارت دیجیتالاز جمله کفش‌های کتانی،یادگاری‌های ورزشی و قطعات خودرو، در طول همه‌گیری همه‌کرونا بازگشت قدرتمندی به بازار کار داشته است.

بخش خبری CNN Business با جیمی ایانون، مدیر عامل eBay، که در آوریل ۲۰۲۰ دوباره به eBay پیوست، در مورد تبدیل اینشرکت به یک خرده‌فروش متمرکز بر علاقه‌مندان خرید صحبت کرد. ایانون، که یکی از مدیران بارنز اند نوبل و والمارت (WMT) قبل ازبازگشت به شرکت eBay بود، گفت: “این بخشی از تجسم مجدد eBay است که ما از سال ۲۰۰۰ در ذهن داشتیم و الان محقق شدهاست

مدیرعامل ابن شرکت درواقع تمرکزش را بر مشتریانی گذاشته بود که حاضرند مبالغ زیادی در طول سال برای خرید هایشان صرف کنند و همه می دانند که وال استریت همیشه به دنبال چنین اتفاق هایی است.

از زمان بازگشت مدیرعامل سابق eBay به شرکت، سهام eBay بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است. این بهتر از دستاوردهای پی پال و بازار های گسترده تر دیگر در همین بازه زمانی است.توجه به کلکسیون هایی که خریداران جوان تر و پرشورتری دارند، یک پیروزی بزرگ برای این شرکت بوده است.

ترجمه از وبسایت رسمی CNN

دیدگاهتان را بنویسید