به گزارش CNN فارسي ، منابع رسانه‌ای روز دوشنبه گزارش کردند که «کونویاسا»، خطوط هوایی دولتی ونزوئلا در پی برقراری پرواز بدون توقف از «کاراکس» به «فرودگاه بین‌المللی امام خمینی» در تهران است.

شرکت هوایی کونویاسای ونزوئلا قصد دارد از هواپیماهای «ایرباس-۳۴۰» خود در پرواز بدون توقف کاراکس به تهران استفاده کند. این شرکت هوایی دولتی به مسکو، دوحه، دمشق، بلگراد نیز پروازهایی دارد.

اکنون این شرکت به دنبال ارائه خدمات تجاری بدون توقف بین کاراکاس و تهران است. همانطور که این شرکت ونزوئلایی در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرده است، در ۱۸ ژوئن (چهارشنبه ۲۵ خرداد)، خطوط هوایی دولتی هر ۱۵ روز یک بار در این مسیر پرواز می‌کند.

این شرکت در گذشته به تهران پرواز‌هایی داشته است و اکنون به طور مستقیم به  تهران، پایتخت ایران پرواز خواهد کرد.

دولت آمریکا  در گذشته  به گزارش‌های منتشر شده در مورد احتمال برقراری پرواز مستقیم میان پایتخت ایران و ونزوئلا واکنش نشان داده و مدعی شد که این اقدام انگیزه‌های سیاسی دارد.

یک مقام  آمریکایی پیشتر گفته بود: «از  نظر ما، در حال حاضر برقراری این پرواز از هیچ دلیل تجاری روشنی برخوردار نیست.این اقدامی با انگیزه‌های سیاسی است که برای مردم ونزوئلا مضر است، چراکه تغییری را که ما به دنبال آن هستیم، تسریع نمی‌کند.»

در تداوم همکاری بین تهران و کاراکاس، خبرگزاری «رویترز» به تازگی  از انعقاد قرارداد برای تعمیر پالایشگاه «پاراگوانا»، بزرگ‌ترین پالایشگاه نفتی این کشور با ظرفیت ۹۵۵ هزار بشکه خبر داد و نوشت این قراداد همکاری بین دو کشور را تعمیق می‌بخشد.

چندی قبل، صفحه توئیتر سفارت ایران در ونزوئلا نوشت: «روابط راهبردی ایران و ونزوئلا از این به بعد با قدرت و سرعت بیشتری رو به جلو حرکت خواهد کرد.»

صفحه توئیتر سفارت ایران در ونزوئلا با اشاره به سفر اخیر «جواد اوجی» وزیر نفت به این کشور و محورهای مذاکرات دو کشور نوشت: «مذاکرات مهم‌ وزیر نفت کشورمان با رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و وزیر نفت ونزوئلا دستاوردهای قابل توجهی به دنبال داشت و نویدبخش همکاری‌های عمیق و گسترده‌تر ایران و ونزوئلا به عنوان دو غول نفتی جهان خواهد بود. روابط راهبردی ایران و این کشور از این به بعد با قدرت و سرعت بیشتری رو به جلو حرکت خواهد کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید