به گزارش CNN فارسي ، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، گفت که هیات تخلفات اداری می‌تواند معلمان را به دلیل شرکت در «تجمعات غیرقانونی» از کار اخراج کند.

او روز پنجشنبه در سفر به مریوان گفت که معلمان «خواسته‌هایی نیز داشته‌اند که باید بیان و به درخواست‌های آنان رسیدگی شود.»

بر اساس ویدیوهای منتشر شده، معلمان حاضر در نشست با وزیر آموزش و پرورش، نسبت به بازداشت معلمان، از جمله اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه، اعتراض کردند.

در روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت دست‌کم ۱۷ معلم در شهرهای مختلف بازداشت شدند.

از بین بازداشت‌شدگان تاکنون فقط خبر آزادی منصوره عرفانیان، فعال صنفی در مشهد، در روز پنجشنبه منتشر شد و بازداشت سایرین ادامه دارد.

از جمله رسول بداقی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، علی‌اکبر باغانی و برخی دیگر از معلمان که در تهران بازداشت شدند همچنان زندانی هستند.

همچنین محسن عمرانی، محمود ملاکی، رضا امانی‌فر و اصغر حاجب نیز که در بوشهر بازداشت شدند همچنان زندانی‌اند.

از بین بازداشت‌شدگان همچنین هادی صادق‌زاده در مشهد، لطیف روزیخواه در جلفا، حسین سلامی در ساری، سیاوش رضایی، ناصر شاکرمی و ابراهیم محمودی در استان لرستان همچنان زندانی هستند.

تعدادی از معلمان زندانی پس از بازداشت اعتصاب غذا کرده‌اند.

اسماعیل عبدی نیز پس از بازداشت دست به اعتصاب غذا زد و روز پنجشنبه خبرهایی درباره جابه‌جایی و نامعلوم بودن محل بازداشت جدید او منتشر شد. با این حال روز جمعه تلگرام صنفی معلمان گزارش داد که این معلم و فعال صنفی از «ندامتگاه مرکزی کرج» به زندان «شهید کچویی» در این شهر منتقل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید