به گزارش CNN فارسی ، هلیکوپتر حامل رئیس ستاد مشترک ارتش هند در جنوب غربی هند سقوط کرد. در اثر این حادثه ۱۱ نفر جان باختند و سه نفر نیز نجات پیدا کردند. رسانه‌های داخلی هند اعلام کرده‌اند که اجساد دیگری در محل حادثه دیده می‌شود و جستجو برای پیدا کردن سایر افراد ادامه دارد. هنوز مشخص نیست که ژنرال بیپین راوات، در این سانحه هوایی جان خود را از دست داده یا زنده است.

صبح روز چهارشنبه هشت دسامبر، هلیکوپتر حامل ژنرال بیپین راوات، رئیس ستاد مشترک ارتش، درحالی‌که به سمت دانشکده خدمات دفاعی هند در منطقه نیلگیریس در حرکت بود، در ایالت تامیل نادو واقع در جنوب غربی هند سقوط کرد. تصاویر اولیه‌ای که از لاشه این هلیکوپتر منتشر شد نشان می‌دهد که در یک منطقه کوهستانی و جنگلی سقوط کرده است.

 علاوه بر بالاترین مقام نظامی ارتش هند، همسر او نیز در این هلیکوپتر حضور داشت. به گزارش خبرگزاری ایندیا تودی، دستیار دفاعی ارتش هند، تکاوران امنیتی و خلبان نیروی هوایی دیگر سرنشینان این هلیکوپتر بودند. آژانس خبری ایندیا تودی تعداد سرنشینان را ۹ نفر و شبکه الجزیره تعداد آنان را ۱۴ نفر اعلام کرده‌اند.

پارلمان هند خواستار پاسخگویی درباره این حادثه شده است. هم‌زمان آبیشک سینگوی، سخنگوی کنگره هند گفت که این هلی‌کوپترها به تازگی خریداری شده بودند و باید دلیل سقوط آن مشخص شود. بر اساس اعلام رسانه‌های هند قرار است راجنات سینگ، وزیر دفاع این کشور درباره این حادثه به پارلمان توضیح دهد. با توجه به نامشخص بودن سرنوشت ژنرال بیپین راوات، مقام‌های دولتی هند در توییت‌های جداگانه‌ای ابراز امیدواری‌ کرده‌اند که او و همسرش سلامت باشند.

بر اساس این گزارش سه نفری که نجات یافته‌ جراحات جدی دیده‌ و به بیمارستان کانتون در منطقه نیلگیریس منتقل شده‌اند.

نیروی هوایی هند اعلام کرده است که تحقیقات درباره این حادثه انجام خواهد شد. ژنرال بیپین راوات، رئیس ۶۳ ساله ستاد مشترک هند از سال ۲۰۱۹ میلادی به این سمت منصوب شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید