به گزارش CNN فارسي ، سایت خبری “ایلاف” متعلق به مخالفان رژیم بشار اسد به نقل از منابع آگاه در اسرائیل خبر داد که این کشور به بشار اسد هشدار داده که قصر او آماج بمباران بعدی اسرائیل خواهد بود اگر رهبر دمشق همچنان به حکومت ایران اجازه دهد که سلاح و مهمات به سوریه یا لبنان برای حزب الله منتقل کند.

به گزارش رادیو فرانسه، “ایلاف” افزوده است که ساعاتی پیش از این هشدار نیروی هوایی اسرائیل مواضع سپاه پاسداران در بوکمال در نزدیکی مرز سوریه با عراق را بمباران کرد.

حملات اخیر به پایگاه های سپاه پاسداران در بوکمال ادامۀ بمباران فرودگاه بین المللی دمشق است که به دلیل آسیب های وارده به باندهای آن عملاً از کار افتاده است. در پی این بمباران فیصل المقداد، وزیر امور خارجۀ سوریه با همتای ایرانی خود، حسین امیرعبداللهیان گفتگوی تلفنی کرد و وزیر حمل و نقل سوریه گفت به دلیل ضایعات وارده، فرودگاه بین المللی دمشق تعطیل شده است.

اسرائیل حزب الله لبنان و سپاه پاسداران را متهم می کند که با پروازهای مسافربری به مقصد فرودگاه دمشق سلاح و تجهیزات نظامی وارد سوریه و لبنان می‌کنند. دامنۀ جنگ میان اسرائیل و ایران اکنون به درون مرزهای ایران – در پی قتل‌ها و مرگ های مشکوک اعضای سپاه پاسداران و نیروی قدس – و حتی خارج از آن کشیده شده است.

شبکۀ دوازده تلویزیون اسرائیل فاش کرد که یک زوج جهانگرد اسرائیلی در ترکیه توسط نیروهای امنیتی اسرائیل به فرودگاه استانبول هدایت شدند، در حالی که مأموران نیروی قدس در هتل محل اقامت آنان در کمین شان نشسته بودند.

دیدگاهتان را بنویسید