به گزارش CNN فارسی ، ستاد فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین، روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این کشتی روز شنبه ششم آذر این دو ملوان را نجات داده است.

در این بیانیه آمده است که کشتی باری تدارکاتی نیروی دریایی آمریکا به نام «چارلز درو» با آب، غذا و کمک‌های اولیه پزشکی شش ساعت پس از تماس اضطراری این دو ملوان در محل حاضر شدند.

ستاد فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا اضافه کرد این دو ملوان به یک کشتی گارد ساحلی عمان منتقل شدند و در زمان انتقال، از سلامت و روحیه خوبی برخوردار بودند.

برد کوپر، معاون فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا از کمک و حمایت دولت عمان برای کمک به نیروهای آمریکایی در نجات ملوانان ایرانی قدردانی کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت که آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن، از جمله بحرین، جمهوری اسلامی را به سازماندهی حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ و تنگه هرمز متهم می‌کنند.

این خبرگزاری اضافه کرد از ماه فوریه تاکنون، ایران و اسرائیل در درگیری‌هایی که کارشناسان امنیتی آن را «جنگ در سایه» نامیده‌اند، کشتی‌های مرتبط با طرف مقابل را مورد حمله قرار می‌دهند.

در این شرایط، امارات متحده عربی و بحرین که از سال گذشته روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کردند، اولین مانور مشترک خود با اسرائیل را چندی پیش با مشارکت آمریکا برگزار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید